hjælp; For stramt tungebånd + lægebesøg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Mor Christa

Hej piger.
Vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskfiten, men sagen er den, at vi havde besøg af SP igår, og hun rådede os ti lat tage til at tage ti llægen og få tjekket min søns øre (han piller rigtig meget ved sine øre, ISÆR venstre - men har ikke problemer med hørelsen..). I den forbindelse vil jeg lige spørge jer; Er der nogen, som har haft børn, der piller ved ørene uden at have dårlig hørelse, og hvad har der været galt?^

desuden skal hans tungebånd tjekkes, da hun mente, at det måske var en smule stramt - men hun var ikke sikker, så det skulle lige tjekkes ved lægen også. I den forbindelse, vil jeg lige spørge; Til jer, hvis børn har haft stramt tungebånd - hvordan fungerer det, når de skal "klippe" tungebåndet? Det lyder SÅ voldsomt.. Og er der nogen der har prøvet det med "større børn" (8-9 mdr) ?

Endelig;  jeg ringede til lægen i morges, og fik en tid til os kl 14!! Det er verdens dummeste tidspunkt; det er normalt der han skal sove til middag.. Jesus, aner iikke lige hvad jeg skal gøre i dén forbindelse. Han bliver da UMULIG hvis han ikke kommer i seng der.. Og det bliver da noget af et lorte-besøg hos lægen så PIV!!!

Knus en meget forvirret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Maja_4000

Følger lige med .. Caroline piller nemlig også ved øret Dog er det næsten kun når hun er træt (:

Anmeld

1. september 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Følger lige med .. Caroline piller nemlig også ved øret Dog er det næsten kun når hun er træt (:

ja, det er også mest når victor er træt her.. Men SP sagde, at hun lagde mærke til at han gjorde det ind i mellem også selvom han ikke viste træthedstegn.. Det er vidst især venstre øre.. Mega træls

Anmeld

1. september 2011

Loa

Isabella fik klippet tungebånd da hun var, hmm. 4-5 uger tror jeg. De siger jo det er bedst når de er små da de ingen følelse har i det der. Men lægen må jo vide hvordan det så fungere når de er så store. Om de skal bedøves, narkose eller hvad. Jeg syntes det var lidt ubehageligt at skulle holde Isabella fast mens hun blev klippet, men tror hun blev mere sur over at blive holdt fast end det at blive klippet.

Og så bliver man lidt forskrækket når deres mund bliver fuld med blod

Men det er hurtigt overstået.....

Anmeld

1. september 2011

malunte

Vores søn har bøvlet meget med ørerne og har også pillet sig meget i dem. Det er fordi han har haft en del mellemørebetændelser og væske i dem og derfor har haft ondt. Men hans hørelse har der ikke været noget galt med.

Men jeg tror det er meget almindeligt, at børn piller sig i ørerne, hvis de er trætte. Hvis han ellers har det fint og sover godt, er der sikkert ikke noget med ørerne, men hvis han sover uroligt, eller er ked af det, når han skal puttes//sover mindre end han burde ville jeg få tjekket ørerne ved en ørelæge.

Vores søn har også haft for stramt tungebånd og fik det klippet af ørelægen, da han alligevel skulle i narkose i forbindelse med drænet. Han var ikke generet af det, men da det kunne få betydning for hans sprog valgte vi at få det klippet. Nu kan han også række tunge, hvilket han aldrig har kunnet før Selve klippet var ikke noget at snakke om - det blødte slet ikke. Han spiste ikke så meget resten af dagen, men ellers har vi ikke mærket noget.

Anmeld

1. september 2011

Mor Christa

Loa skriver:

Isabella fik klippet tungebånd da hun var, hmm. 4-5 uger tror jeg. De siger jo det er bedst når de er små da de ingen følelse har i det der. Men lægen må jo vide hvordan det så fungere når de er så store. Om de skal bedøves, narkose eller hvad. Jeg syntes det var lidt ubehageligt at skulle holde Isabella fast mens hun blev klippet, men tror hun blev mere sur over at blive holdt fast end det at blive klippet.

Og så bliver man lidt forskrækket når deres mund bliver fuld med blod

Men det er hurtigt overstået.....

Åh nej - jeg kan love dig for jeg er SÅ nervøs Håber de giver mig en tid i næste uge i stedet, og så kan jeg sende farmand med derned.. Kan slet ikke holde tanken ud, om at han skal holdes fast og så skal der klippes!!! Håber virkelig han får bedøvelse :O! !! PUHA !
Men det gjrode din ikke? altså fik bedøvelse?

Anmeld

1. september 2011

Mor Christa

malunte skriver:

Vores søn har bøvlet meget med ørerne og har også pillet sig meget i dem. Det er fordi han har haft en del mellemørebetændelser og væske i dem og derfor har haft ondt. Men hans hørelse har der ikke været noget galt med.

Men jeg tror det er meget almindeligt, at børn piller sig i ørerne, hvis de er trætte. Hvis han ellers har det fint og sover godt, er der sikkert ikke noget med ørerne, men hvis han sover uroligt, eller er ked af det, når han skal puttes//sover mindre end han burde ville jeg få tjekket ørerne ved en ørelæge.

Vores søn har også haft for stramt tungebånd og fik det klippet af ørelægen, da han alligevel skulle i narkose i forbindelse med drænet. Han var ikke generet af det, men da det kunne få betydning for hans sprog valgte vi at få det klippet. Nu kan han også række tunge, hvilket han aldrig har kunnet før Selve klippet var ikke noget at snakke om - det blødte slet ikke. Han spiste ikke så meget resten af dagen, men ellers har vi ikke mærket noget.

Og hvor gammel var han da alt det her skete?
Puha, jeg er glad for at høre at I har haft gode oplevelser med det! Håber godt nok også min kommer i en form for bedøvelse hvis han skal have klippet tungebåndet!
Jeg har prøvet, siden igår, at ligge mærke til om han evt rækker tunge, men det synes jeg faktisk ikke han gør. Og jeg kan ikke rigtig huske om han har gjort det.. bum bum!!

Anmeld

1. september 2011

malunte

Han var 10-11 mdr. da han fik det gjort. Det lød ikke som om at vores ørelæge ville gøre det i den alder uden bedøvelse, men måske er det forskelligt fra sted til sted. Vores egen almindelige læge gør det slet ikke - hun sagde det skulle være en øre, næse halslæge, men igen er det nok forskelligt.

Anmeld

1. september 2011

Mor Christa

malunte skriver:

Han var 10-11 mdr. da han fik det gjort. Det lød ikke som om at vores ørelæge ville gøre det i den alder uden bedøvelse, men måske er det forskelligt fra sted til sted. Vores egen almindelige læge gør det slet ikke - hun sagde det skulle være en øre, næse halslæge, men igen er det nok forskelligt.

ah, ja det kan selvfølgelig godt være, at vi skal til sådan en læge :O.. det håber jeg

Anmeld

1. september 2011

Loa

MissChrista skriver:

Åh nej - jeg kan love dig for jeg er SÅ nervøs Håber de giver mig en tid i næste uge i stedet, og så kan jeg sende farmand med derned.. Kan slet ikke holde tanken ud, om at han skal holdes fast og så skal der klippes!!! Håber virkelig han får bedøvelse :O! !! PUHA !
Men det gjrode din ikke? altså fik bedøvelse?

Niksen fordi hun var så lille, så siger de at de ingen følelser har i tungebåndet. Så hun blev bare holdt fast,de tog en tang og "hev" ud i tungen og så klippede. Isabella blev sur/ked, men så snart hun fik sin sut, stoppede hun

Er sikker på de nok skal gøre hvad der er aller bedst og mindst smertefuldt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.