PCO - Hvornår skal man selv betale??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. august 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Skriver lige ano da det ikke er officelt at vi gerne vil i gang med projekt babý..

Sagen er den, at jeg har PCOS og fik ved vores datter hjælp i form af hormonpiller og en masse scanninger. Men det var før man selv skulle betale!!

Nu bliver jeg så pludselig i tvivl om vi selv skal betale for scanningerne som er et led i behandlingen når vi går i gang med projekt baby igen??

Håber der er nogle der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

nielsen80

Selve scanningerne og de indledende undersøgelser er stadig gratis, men behandlingen og hormonerne skal du betale for.(hvis du er medlem af Danmark kan du få 50% på hormonerne). Da I har en datter i forvejen, skal behandlingen ske i det private.

Håber det gav mening.

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Selve scanningerne og de indledende undersøgelser er stadig gratis, men behandlingen og hormonerne skal du betale for.(hvis du er medlem af Danmark kan du få 50% på hormonerne). Da I har en datter i forvejen, skal behandlingen ske i det private.

Håber det gav mening.

Sidst var vi også hos en privat og betalte selv for hormonerne, så det lyder ikke til at der er den store forskel. Men når du skriver at selve behandlingen skal vi selv betale for, mener du så hvis ikke hormonerne virker og skal have anden form for hjælp??

Anmeld

1. september 2011

Jonna1979

Følger lige med

Anmeld

1. september 2011

juni76

Alle de tilskud man fik til medecin er blevet fjernet,så i skal betale den fulde pris. Jeg er blevet insemineret og det ga jeg 1500 kr + homoner. Tror vist jeg ga 2400 for en pakke.

Anmeld

1. september 2011

nielsen80

Anonym skriver:

Sidst var vi også hos en privat og betalte selv for hormonerne, så det lyder ikke til at der er den store forskel. Men når du skriver at selve behandlingen skal vi selv betale for, mener du så hvis ikke hormonerne virker og skal have anden form for hjælp??

Ja hvis ikke det virker med bare hormoner, så tror jeg de prøver med insemination  dette koster vist 1200-1500 + hormoner i det private. Hvis det så ikke virker, så kan man vælge at få reagensglas (ivf) behandling, som koster 21000 kr i det private + hormoner(som hurtigt løber op i de maks 15000, vi betalte 12000 kr for det første ivf forsøg). Det kan godt blive en meget dyr omgang, men jeg krydser for, at I kan nøjes med en let hormon behandling.

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Ja hvis ikke det virker med bare hormoner, så tror jeg de prøver med insemination  dette koster vist 1200-1500 + hormoner i det private. Hvis det så ikke virker, så kan man vælge at få reagensglas (ivf) behandling, som koster 21000 kr i det private + hormoner(som hurtigt løber op i de maks 15000, vi betalte 12000 kr for det første ivf forsøg). Det kan godt blive en meget dyr omgang, men jeg krydser for, at I kan nøjes med en let hormon behandling.

Tak for det:0) Det håber vi også!! Og tak for hjælpen med at besvare mine spørgssmål!!

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

Jonna1979 skriver:

Følger lige med

Håber også du fik besvaret dine spørgsmål

Anmeld

1. september 2011

Anonym trådstarter

juni76 skriver:

Alle de tilskud man fik til medecin er blevet fjernet,så i skal betale den fulde pris. Jeg er blevet insemineret og det ga jeg 1500 kr + homoner. Tror vist jeg ga 2400 for en pakke.

Tusind tak for svar!!

Anmeld

2. september 2011

Jonna1979

Anonym skriver:

Håber også du fik besvaret dine spørgsmål

jaaa tror jeg er pt gravid så der går lidt tid... sidste gang fik jeg en gang hormon + ægløsningssprøjte så var den der håber vi er heldige igen så det er jo ikke så dyrt....

men mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.