Han er 3,5 år og NÆGTER at lave stort på toilettet. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. august 2011

2børn

Vi er virkelig i vildrede herhjemme og dybt uenige. Min mand siger han skal sættes på toilettet og at vi skal tage bleer fra min søn jeg synes det er en dårlig ide og der må være en anden løsning. Han bruger kun natble og stoppede med at bruge ble om dagen for 5 mdr siden. Men han nægter at på toilettet. han står op tisser, så han sider aldrig på det. Vi har prøvet alt. Lokke, trusler osv. han holder sig hele dagen og gør det så i natbleen om aftene og om morgenen. Har i nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Nettemor

jeg ville ikke gøre noget. medmindre han holder sig hele dagen for det er ikke sundt. så hellere give ham bleen på og lade ham gøre det der.. det hjælper ikke med trusler, tværtimod. hellere lade ham få den tid han skal bruge. evt lade ham side på toilettet og tisse. (hvis han vil) og ellers tage det som det kommer. så gammel er han heller ikke jo

Anmeld

31. august 2011

kirsti

i kan evt ligge noget papir i kummen når i når til at i kan få ham derop, mange børn bryder sig ikke om det der kæmpe plump der kommer når de tisser og laver stort og så bare lad tiden gå det skal nok komme

Anmeld

31. august 2011

Joan ( Smallie )

Det skal nok komme. Men søn havde også svart ved det. Jeg har også prøvet alt også at nægte at give ham ble på når han bed om det men så holdt han sig bare og fik ondt i maven.

Da jeg holdt op med at gå op i det og der faldt ro på det hele så kunne han også lave stor på toilet.

De siger det er sværer for drenge fordi det ikke kommersamme sted. Men han gør det når han er klar.

Det der tippet det for min dreng var en tog tur. Han skulle have 6  ( altså lave 6 gange på toilettet) og så tog vi en tog tur og så har der ikke været problemer siden.

Anmeld

31. august 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
nettemor skriver:

jeg ville ikke gøre noget. medmindre han holder sig hele dagen for det er ikke sundt. så hellere give ham bleen på og lade ham gøre det der.. det hjælper ikke med trusler, tværtimod. hellere lade ham få den tid han skal bruge. evt lade ham side på toilettet og tisse. (hvis han vil) og ellers tage det som det kommer. så gammel er han heller ikke jo

Er helt enig med nettemor.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.