Nogen der har fået lavet en THL-undersøgelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. august 2011

Mutti2B

Jeg skal åbenbart ha lavet en THL-undersøgelse i stedet for en HSG eller HSU og det skræmmer mig. Så er der ikke nogen der kan berolige mig og fortælle lidt om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

Nessie

Kender desværre ikke til den test, men vil da lige give dig en

Anmeld

31. august 2011

Mutti2B

Nessie skriver:

Kender desværre ikke til den test, men vil da lige give dig en

Hvor er du sød . Jeg er virkelig nervøs og jeg har prøvet at google det, men synes ikke jeg kan finde de svar jeg søger. Jeg har også ringet til den klinik hvor jeg skal insemineres og hun (jordemoderen) havde aldrig hørt om THL. Ikke fedt. Men hun sagde dog at sålænge det var saltvand der skulle bruges til at skylle æggelederne med, så MENTE hun godt at jeg kunne insemineres dagene efter. Men hvis det havde været med kontrastvæake/røntgen så ville man anbefale at springe cyklusen over. Puha, ja, det er en masse "det tror jeg", men jeg får ikke ro i sjælen før jeg ved besked.

Hader at det skal være så svært det her babymaking-halløj

Anmeld

31. august 2011

nielsen80

Hej,

Ville da også lige give dig et . Har ikke selv fået lavet undersøgelsen - fik en HSU istedet. Jeg fandt dog dette på nettet om det:

Kuldoskopi = THL-undersøgelse: Til denne undersøgelse anvendes et 3 mm kikkertrør, som føres ind i underlivet via skeden. Der sprøjtes lidt saltvand ind i underlivet og med kikkerten ses æggeledernes ender, der hedder fimbriae – fimrehår, og via livmoderen sprøjtes der blå væske igennem og det ses gennem kikkerten, hvis der er passage. Den blå væske løber stille ud af æggelederen. Indgrebet kan foretages i lokal bedøvelse. Kvinden kommer om morgenen til operation og går hjem få timer senere.

Så vidt som jeg kan forstå, er det ikke en så voldsom undersøgelse som kikkertundersøgelse, så tror ikke du skal være alt for nervøs(nemmere sagt end gjort I know)

for der snart vokser en lille spire i dig

Anmeld

31. august 2011

Nessie

Mutti2B skriver:

Hvor er du sød . Jeg er virkelig nervøs og jeg har prøvet at google det, men synes ikke jeg kan finde de svar jeg søger. Jeg har også ringet til den klinik hvor jeg skal insemineres og hun (jordemoderen) havde aldrig hørt om THL. Ikke fedt. Men hun sagde dog at sålænge det var saltvand der skulle bruges til at skylle æggelederne med, så MENTE hun godt at jeg kunne insemineres dagene efter. Men hvis det havde været med kontrastvæake/røntgen så ville man anbefale at springe cyklusen over. Puha, ja, det er en masse "det tror jeg", men jeg får ikke ro i sjælen før jeg ved besked.

Hader at det skal være så svært det her babymaking-halløj

Hvis det "bare" er saltvand så er det nok ikke så slemt.

Ja, jeg har også været pænt misundelig på dem der bare lagde sig ned og blev gravide

Min søster skulle bare kigge på et par underbukser, så var den hjemme, VI måtte pænt vente i 3 år, og igennem diverse hormoner, før det lykkedes. Ikke særlig retfærdigt fordelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.