HJÆLP mig, inden jeg blir sindsyg!!! Symaskinen driller!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.359 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. august 2011

misslea

AAARRHHH mand... jeg går snart ud af mit gode skind - og hvis ikke jeg snart får den til at virke, så smider jeg den dælme ud ad vinduet... GGRRR!!!!!

Jeg aner ikke, hvad problemet er, men tror at det har noget med griberen at gøre!!!

Når jeg bruger håndhjulet er den MEGA stram, og jeg kan ikke få overtråden til at hente undertråden op! Når det endelig lykkes, går det HELT galt, når jeg forsøger at sy!!! Den laver total rod i uhndertråden, og nålen sætter sig fuldstændig fast efter kun 1½ cm sygning....!!! Hmm... what to do??

Jeg har skilt hele molevitten ad, renset under stingpladen, givet den olie osv osv!!!

Er der mon nogle af jer, der har gode råd??? Jeg er virkelig på skideren lige nu.... øøøv!!! Og jeg har bare SÅ meget lyst til at sy!!!

Forresten er det en Bernette 46 - en billig men ellers ok maskine!!!!

Håber på lidt feedback for jer erfarne symaskine-brugere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Happiness

misslea skriver:

AAARRHHH mand... jeg går snart ud af mit gode skind - og hvis ikke jeg snart får den til at virke, så smider jeg den dælme ud ad vinduet... GGRRR!!!!!

Jeg aner ikke, hvad problemet er, men tror at det har noget med griberen at gøre!!!

Når jeg bruger håndhjulet er den MEGA stram, og jeg kan ikke få overtråden til at hente undertråden op! Når det endelig lykkes, går det HELT galt, når jeg forsøger at sy!!! Den laver total rod i uhndertråden, og nålen sætter sig fuldstændig fast efter kun 1½ cm sygning....!!! Hmm... what to do??

Jeg har skilt hele molevitten ad, renset under stingpladen, givet den olie osv osv!!!

Er der mon nogle af jer, der har gode råd??? Jeg er virkelig på skideren lige nu.... øøøv!!! Og jeg har bare SÅ meget lyst til at sy!!!

Forresten er det en Bernette 46 - en billig men ellers ok maskine!!!!

Håber på lidt feedback for jer erfarne symaskine-brugere

er ikke erfaren på en symaskine, men dit problem lyder meget lignende det jeg havde. Der havde jeg bare vendt undertråden den gale vej...

Anmeld

30. august 2011

Mi

Fisk 

Anmeld

30. august 2011

misslea

Happiness skriver:

er ikke erfaren på en symaskine, men dit problem lyder meget lignende det jeg havde. Der havde jeg bare vendt undertråden den gale vej...

åååhh gid det var så enkelt....! Men nu har jeg tjekket tusinde gange, at undertråden sidder rigtigt, så det kan vidst ikke være det!!!

Men tak for hjælpen alligevel...

Anmeld

30. august 2011

Mutti2B

Happiness skriver:

Det var også det første jeg tænkte på

Anmeld

30. august 2011

Mutti2B

misslea skriver:

åååhh gid det var så enkelt....! Men nu har jeg tjekket tusinde gange, at undertråden sidder rigtigt, så det kan vidst ikke være det!!!

Men tak for hjælpen alligevel...

Også at den drejer den rigtige vej rundt og tråden sidder i revnen på holderen?

Anmeld

30. august 2011

misslea

Mutti2B skriver:

Det var også det første jeg tænkte på

altså at tråden vender mod uret istedet for med uret??? For det har jeg tjekket, og det er ikke det.... hmm

Anmeld

30. august 2011

misslea

Mutti2B skriver:

Også at den drejer den rigtige vej rundt og tråden sidder i revnen på holderen?

begge dele skulle være lige efter bogen....

iiihh hvor er det bare frustrerende...!!!

Anmeld

30. august 2011

Mutti2B

misslea skriver:

altså at tråden vender mod uret istedet for med uret??? For det har jeg tjekket, og det er ikke det.... hmm

Jeg kan ikke lige huske hvilken retning den skal vende, men jeg havde i hvert fald vendt min forkert. Jeg var seriøst også ved at smadre den skide maskine

Anmeld

30. august 2011

misslea

Mutti2B skriver:

Jeg kan ikke lige huske hvilken retning den skal vende, men jeg havde i hvert fald vendt min forkert. Jeg var seriøst også ved at smadre den skide maskine

jaaah ikk??? Jeg har SLET ikk tålmodighed til det!!!! Og slet ikke på den her tid af aftenen.....

Jeg må hellere tjekke IGEn... men er bange for, at det ikke kan være det, for jeg har tjekket det en million gange, og det ser helt rigtigt ud i forhold til tegningen i min instruktionsbog!! Men det er da forsøget værd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.