At give brugt babytøj i barselsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

Anonym trådstarter

skønneunger skriver:

hmm ja ok hvis hun ligefrem sagde det var din barsels gave kunne hun da have brugt 5 min mere og fundet et sæt i pæn stand i det mindste

Præcis.. Eller bare lade være med at give noget, næsten. Altså det er så svært, for det lyder hurtigt utaknemmeligt. Men når nu de så gladeligt blærer sig med deres køb og økonomi, synes jeg godt man måske kunne have lagt lidt mere tanke bag en gave til en god veninde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Kan godt forstå du er skuffet! Det havde jeg nok også været.

Min svigerinde og bror gav os et sæt hjemmestrik som var vind og skæv, som hendes MOR havde strikket til HENDE.....ØØØØH, tak, og så lugtede det af røg, ADR !!!!!

Ej hvor lækkert!  Men det er bare sådan et tabu at snakke negativt om gaver, fordi det lyder utaknemmeligt.. Men i visse omstændigheder synes jeg godt lliiiiiiiiige.. 

Anmeld

30. august 2011

132319

Min søster købte også en del brugt babytøj til mig da jeg var gravid med min første, noget pænere end andet

Bum bum, jeg ved det faktisk ikke. Selv kunne jeg godt finde på at give brugt tøj, hvis det var virkelig pænt

Anmeld

30. august 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Ej hvor lækkert!  Men det er bare sådan et tabu at snakke negativt om gaver, fordi det lyder utaknemmeligt.. Men i visse omstændigheder synes jeg godt lliiiiiiiiige.. 

Altså det er jo ikke et krav at man slæber en barselsgave med, og når det er en crapy gave vil jeg godt nok hellere undvære.

Vi smed med det samme vores lugtede gave i en pose og så røg den på loftet og så fik de den sku igen når det er.

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Min søster købte også en del brugt babytøj til mig da jeg var gravid med min første, noget pænere end andet

Bum bum, jeg ved det faktisk ikke. Selv kunne jeg godt finde på at give brugt tøj, hvis det var virkelig pænt

Men det er jo lige det.. Det var bestemt ikke pænt. det var meget, meget slidt - Og jeg ved, at man kan få pænt tøj i mødrehjælpen.. Og når de nu begge har r*ven fuld af penge. Altså det er ikke fordi jeg "forventer noget dyrt" - Men man kan jo fx også få mega billgt, sødt babytøj i H&M hvis det endelig er. Eller brugt tøj i pæn stand.. Jeg har næsten ikke lyst til at beholde det her, fordi det er så udvasket  

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Altså det er jo ikke et krav at man slæber en barselsgave med, og når det er en crapy gave vil jeg godt nok hellere undvære.

Vi smed med det samme vores lugtede gave i en pose og så røg den på loftet og så fik de den sku igen når det er.

Samme her! Altså jeg er da ikke millionær, men der alligevel et par piger herinde jeg har tænkt mig at give barselsgave, og det bliver ikke brugt.. Og hvis det var, ville jeg finde noget rigtig pænt brugt  

Anmeld

30. august 2011

JeNoVa

Jeg ville nok ikke selv købe brugt tøj til en barselsgave, men jeg har da allerede givet aflagt tøj fra mine egne børn i barselsgave.

Da mine forældre kom på besøg sidste år, kom de med en masse gaver. Nogle var nye, men mange af dem var købt på loppemarked i mere eller mindre god stand. De kunne ellers sagtens have haft råd til at købe det fra nyt, men det gjorde de ikke, og det synes jeg bare var lidt sjovt.

Som udgangspunkt synes jeg, man skal være glad for de gaver, man får, og hvis ikke lige gaven passer i smag, er det altid tanken der tæller. Din veninde har tænkt på dig og været i Mødrehjælpen med henblik på at købe en gave til dig og dit barn. Jeg synes nok egentlig, at du er en smule utaknemmelig.

Anmeld

30. august 2011

FruDall

Har selv modtaget brugt tøj i barselsgave og det var fint med mig.

Men ville måske blive skuffet hvis min veninde i den grad lagde vægt på hvor billigt det havde været - somom hun gik efter at slippe nemt om ved det?? Er du sikker på at det ikke bare var en lille "juhu, du er gravid gave"?

Anmeld

30. august 2011

-Sigrid-

Jeg syntes også det er lidt mærkeligt oO - det med at hun sidder og siger at det er billigt... Wow, det er ikke god stil! :O

Altså jeg har en veninde der går op i at finde gode tilbud, og så når jeg køber noget til hende kan jeg godt finde på at sige "det er købt gult", men ikke direkte sige at det er købt et sted som mødrehjælpen og billigt

Og sidst; min autostol er købt brugt, og jeg syntes bare den er SÅ fin 

Anmeld

30. august 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Jeg ville nok ikke selv købe brugt tøj til en barselsgave, men jeg har da allerede givet aflagt tøj fra mine egne børn i barselsgave.

Da mine forældre kom på besøg sidste år, kom de med en masse gaver. Nogle var nye, men mange af dem var købt på loppemarked i mere eller mindre god stand. De kunne ellers sagtens have haft råd til at købe det fra nyt, men det gjorde de ikke, og det synes jeg bare var lidt sjovt.

Som udgangspunkt synes jeg, man skal være glad for de gaver, man får, og hvis ikke lige gaven passer i smag, er det altid tanken der tæller. Din veninde har tænkt på dig og været i Mødrehjælpen med henblik på at købe en gave til dig og dit barn. Jeg synes nok egentlig, at du er en smule utaknemmelig.

Tak skal du have for kommentaren. Men hun var ikke taget i mødrehjælpen for at købe noget til mig, men fordi hun var ude at shoppe med sin svigerinde, som snart skulle føde Så det var ikke med det formål, hun var derinde.

Jeg synes jeg har understreget meget, at jeg ikke har noget imod brugte ting og tøj, men at det i det mindste kan være i ordentlig stand. Jeg ved, at man kan få rigtig fint tøj i mødrehjælpen. Og når man har så travlt med dagligt at blære sig med alle sine dyre shopperier, synes jeg godt man kunne finde noget til en god veninde, som ikke er mega slidt og udvasket.

Jeg bryder mig faktisk ikke om, at du kalder mig utaknemmelig, taget i betragtning alle de ting, jeg har understreget herigennem. Det synes jeg er at blive personlig, og det er unødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.