Scanning af nyrerne? Har nogle prøvet det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Studinemor

Hej folkens..

Er helt ny herinde og er i gang med at finde ud af siden.

Har dog lige et lille spørgsmål omkring ultralydsscanning af nyrerne på børn? Er der nogle der har prøvet det?

Min datter på 3 år skal have det gjort pga hyppig blærebetændelse.

Vi venter på indkaldelse til Sygehuset.

Hilsen Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Tvebakken

Min datter har prøvet gammascanning af nyrerne - grundet meget tidlig nyre-bækken-betændelse.

Kan dog ikke huske så meget om hun blev scannet almindeligt?!

Anmeld

30. august 2011

Mom2012

Studinemor skriver:

Hej folkens..

Er helt ny herinde og er i gang med at finde ud af siden.

Har dog lige et lille spørgsmål omkring ultralydsscanning af nyrerne på børn? Er der nogle der har prøvet det?

Min datter på 3 år skal have det gjort pga hyppig blærebetændelse.

Vi venter på indkaldelse til Sygehuset.

Hilsen Malene

Kan desværre ikke være behjælpelig med dit spørgsmål.

Men vil da sige velkommen!  

Anmeld

30. august 2011

Ciss

Min datter har fået det gjort en del gange. "Almindelig" ultralydscanning af nyrene. De første gange var hun baby. De dæmpede belysningen i rummet - og lillepigen faldt i søvn midt i det hele.

Nu er hun tre år og så stor, at de snakker direkte med hende om, hvad de gør og hvorfor. Sidst viste de hende lidt på skærmen. Hun må selvfølgelig ligge lidt stille, men det er ikke på nogen måde ubehageligt, så det er ikke et problem. Det er nøjagtig ligesom gravid-mave-scanningerne.

Anmeld

30. august 2011

spj

Jeg arbejder på en børneafdeling hvor vi sender rigtig mange børn til ultralyd. Hvad vil du gerne vide?

Anmeld

30. august 2011

Studinemor

Tak for svar

Ville egentlig bare høre om hvordan de gjorde. Her er lægerne ved at snakke om medfødt fejl i urinvejene. Kan man forebygge noget? Eller ?

Anmeld

30. august 2011

Ciss

Jeg ved ikke om det gælder for alle typer fejl, men hvis det er som hos min pige, så får hun forebyggende antibiotika for at holde infektionerne væk mens hun forhåbentligvis vokser det af sig, og så er vi jævnlig til kontroller for at holde øje med det. De indvendige proportioner og forhold ændrer sig også, når barnet vokser "udvendig" - eller hvordan man nu skal sige det.... Jeg har fået besked på, at i mange tilfælde kan ting ret og slet rette sig af sig selv, når barnet vokser til, men at hvis det alligevel ikke gør det, så kan de gå ind og rette på det, og det gør de så.

Skal krydse fingre for jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.