Andre med store børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. august 2011

MetteT

Jeg har en søn på 5 ½ måned... Vi var til 5 mdrs undersøgelse i går hvor han jo blir målt og vejet.. 9,2kg og 77cm... Ikk noget der, han følger sin kurve og er ellers en rigtig fin og sund og rask dreng.. 

Men min mand har lige aflyttet sin tlf svarer, hvor der er en besked fra lægerne om at de har sendt os til nogle undersøgelser på sygehuset ang. hans stofskifte fordi de simpelthen syns han er så stor og især lang.... Jeg blir sgu helt nervøs nu, har aldrig set hans størrelse som om der ku være noget galt, bare at han var en stor og dejlig dreng...

Nogle der vil fortælle deres erfaringer med ders store børn og evt stofskifte...??

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Nessie

Har ingen erfaring med det, da min søn er en tynd pind, men lægen har heldigvis sagt at han bare følger sin kurve.

Det er fint at lægen følger op på det, trods alt bedre at få det tjekket, HVIS der nu skulle være noget med stofskiftet.

for at de ikke finder noget, og at han bare er en stor dejlig dreng

Anmeld

30. august 2011

SjeBets

havde/har også en stor dreng, han var 59 cm ved fødslen og han er stadig ½ hovede højere end alle på hans alder stort set. Han er så vokset til med vægten fordi han var altså også noget af en klump ind til han var omkring 3, han vejde også omkring de 9 kg da han var 5 mdr .

Anmeld

30. august 2011

lhn89

Vores datter er ca. 4 mdr. og vejer 9,5 kg. og er ca. 70 cm. Så hun er jo også noget af en prop! Men vores læge og SP er dig ikke urolige. Men vil da meget gere høre en update på jeres lille dreng

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Anmeld

30. august 2011

MetteT

Tak for svar allesammen...

Alarmen er afblæst!! Lige efter jeg havde oprettet denne tråd, ringede lægen og sagde at hun muligvis ku ha målt forkert, da den ene side af hendes målebånd starter ved 1 cm og den anden ved 5cm.. Så hun ku måske ha brugt den forkerte side.. Så jeg fik en tid 13.35 og sku ned at ha ham målt igen... Og ganske rigtigt, nu var Christian pludselig "kun" 70,5cm... Så det hele passede meget bedre sammen...  Så vi har stadig en dejlig STOR dreng i forhold til hans alder, men ingenting at bekymre sig om...

Knus Mette

P.s Fik en lille pose vingummi for ulejligheden..

Anmeld

30. august 2011

MetteT

Og jeg skrev forkert i mit øverste indlæg om at han fulgte sin kurve... Det gjorde han jo netop ikke, han var sprunget meget i længde, derfor bekymringen... Men nu passer det hele sammen og NU følger han sin kurve...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.