39 i feber 9 mdr gammel. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.067 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. august 2011

nvm

Min lille prinsesse har ligget mes feber siden i går, vi har været vågen hver time hele natten pga hun er rigtig ked. Feberen forsatte idag og er nu op på 39 under armen ( normal skal den være 36,5 der). Hvornår skam man kontakte læge/vagtlæge?? Hun vil spise en smule men ikk meget. Flaske vil hun dog gerne tá, hun har lige drukket ca 330ml MME. Så drikke vil hun gerne. Men hun er brænd varm god råd søges også til at få feber ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

nvm

??????

Anmeld

29. august 2011

Femøre

Tag så meget tøj af hende som muligt, evt kun en ble. Små børn i den alder har utroligt nemt ved feber, men også med at komme af med varmen igen.

Lyt til hendes lunger, raller de? Læg en lineal eller lignende på hendes mave og tryk lidt ned, virker huden elastisk? Altså giver den lidt efter, og "sætter sig på plads"? Kan du få hende til at kigge på navlen, eller med andre ord, er hun stiv i nakken?

Hvis hun ellers virker frisk, og ikke falder hen, bliver dvask osv., så er der (Ifølge min egen erfaring med småbørn) bare at vente. Sørg for hun får så meget sukkersaft og mme at drikke som hun vil. Nu ved jeg ikke hvordan du har det med chips, men det er en god måde at give hende lidt salt på. Ellers må du bare være tålmodig, det skal nok blive bedre igen..

Og god bedring med den lille

Anmeld

29. august 2011

nvm

Femøre skriver:

Tag så meget tøj af hende som muligt, evt kun en ble. Små børn i den alder har utroligt nemt ved feber, men også med at komme af med varmen igen.

Lyt til hendes lunger, raller de? Læg en lineal eller lignende på hendes mave og tryk lidt ned, virker huden elastisk? Altså giver den lidt efter, og "sætter sig på plads"? Kan du få hende til at kigge på navlen, eller med andre ord, er hun stiv i nakken?

Hvis hun ellers virker frisk, og ikke falder hen, bliver dvask osv., så er der (Ifølge min egen erfaring med småbørn) bare at vente. Sørg for hun får så meget sukkersaft og mme at drikke som hun vil. Nu ved jeg ikke hvordan du har det med chips, men det er en god måde at give hende lidt salt på. Ellers må du bare være tålmodig, det skal nok blive bedre igen..

Og god bedring med den lille

Tak for dine råd hun sover konstant, normal sover hun to gange om dagen max 45 min til 1,5 time. Så man kan tydelig mærke forskel. Hun er meget snottet det løber i 11 tal hele tiden. Har prøvet at give æbel juice, appelsin juice blandet med vand. Og saft men hun vil kun ha MNE. Hun ligger kun i body der er knappet op og ble. Har givet hende panodil det hjælper en smule. Men hvor mange dage må de ha feber ?

Anmeld

29. august 2011

Miia90

god bedring med hende

Anmeld

29. august 2011

nvm

Miia90 skriver:

god bedring med hende

Mange tak

Anmeld

29. august 2011

Femøre

nvm skriver:

Tak for dine råd hun sover konstant, normal sover hun to gange om dagen max 45 min til 1,5 time. Så man kan tydelig mærke forskel. Hun er meget snottet det løber i 11 tal hele tiden. Har prøvet at give æbel juice, appelsin juice blandet med vand. Og saft men hun vil kun ha MNE. Hun ligger kun i body der er knappet op og ble. Har givet hende panodil det hjælper en smule. Men hvor mange dage må de ha feber ?

Umiddelbart vil jeg ikke blive nervøs, før der er gået to dage. Hvis du er meget bekymret, feberen ikke er ved at falde eller hun har en rigtig træls nat, kan du godt ringe i morgen. Umiddelbart lyder det som en alm. infektion i luftvejene som det kunne tyde på når hun er så snottet. Så skal du være mest obs på vejrtrækning om den bliver overfladisk eller besværet. De kommer engang imellem. Hvis hun ændrer adfærd, eks. at hun bliver ukoncentreret eller i ikke kan komme i kontakt med hende, skal i kontakte læge asap.

Det er ikke for at være emsig, men synes du skal tjekke hendes elasticitet og evt. stivhed i nakken. Det er de vigtigste symptomer på meningitis, som jeg ALTID tjekker efter når de har høj feber, uforklarligt. Selvom jeg ikke tror det er det, med det du beskriver, så tjek for en sikkerheds skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.