Mellemørebetændelse - uden tegn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.085 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. august 2011

Jonatansmor

Sidste mandag blev drengen afleveret som normalt, højt humør som sædvanligt. Spiste sit ½ ton havregrød og snakkede så folk på den modsatte side af gaden blev nødt til at vinke til ham... Altså en hel normal mandag morgen.
Mandag eftermiddag hentes han, han er så træt at han falder i søvn i sin klapvogn, spiser en brøkdel af det sædvanlige og går i seng lidt over 18.
Tirsdag morgen vågner han i et hyl, hænger resten af dagen, spiser intet og går tidligt i seng.
Onsdag er han totalt slatten. Altså som gelé. Op til lægen, sendes videre til børneafdelingen på Kolding Sygehus, dommen kommer prompte - mellemørebetændelse.
Hjem, mor skal lige æde at drengen nu skal på smertestillende. Panodil rectal (ja, tak skæbne). Torsdag, slatten gelé - æder ris, kylling i karry som en hest og går i sin seng, uden at nå sit bad.
Fredag og lørdag kan jeg ikke huske, for der sov vi sådan set ikke.
Søndag som forvandlet, snakker som et vandfald, spiser som en mand der har været på arbejde.

Men nu begynder tågerne ligeså stille at forsvinde og en masse spørgsmål melder sig:

Hvis han havde ondt i ørene, hvorfor var der så ingen problem med at ligge ned?
Hvorfor tog han sig ikke til øret en eneste gang?
Hvordan i alverden kan en mellemørebetændelse ikke gøre ondt?

For han viste ikke et eneste tegn på smerte, han var slatten, sløv og han ville helst sidde i gyngestolen under dynen og se tv med mor eller far.

Er der andre der har oplevet noget lignende? For hvis han ikke viser tegn på smerte, hvordan skal jeg så nogensinde kunne regne ud hvad der er med ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

lucas<3

Min dreng har det nu, og hans symtomer var at han vågnede om natten og ikke kunne gode til ro. Og ellers ville han ikk rigtig ha mad ..

Anmeld

29. august 2011

lucas<3

Min dreng har det nu, og hans symtomer var at han vågnede om natten og ikke kunne gode til ro. Og ellers ville han ikk rigtig ha mad ..

Anmeld

29. august 2011

Jonatansmor

lucas<3 skriver:

Men ellers viser han ingen tegn på smerte eller ubehag?

Min dreng havde kun få dage ud af hele ugen hvor det belastede ham om natten og det var først i weekenden vi intet søvn fik. Men lægen på sygehuset sagde at det var på retur - så hvorfor det først begynder at gøre ondt i slutfasen, undrer jeg mig egentligt også over??

Anmeld

29. august 2011

lucas<3

Jonatansmor skriver:

Men ellers viser han ingen tegn på smerte eller ubehag?

Min dreng havde kun få dage ud af hele ugen hvor det belastede ham om natten og det var først i weekenden vi intet søvn fik. Men lægen på sygehuset sagde at det var på retur - så hvorfor det først begynder at gøre ondt i slutfasen, undrer jeg mig egentligt også over??

Han har os været meget stille og ikk rigtig vel noget.. Bare være en hænge dreng..

Anmeld

29. august 2011

Jonatansmor

Op - ingen andre der har oplevet mellemørebetændelse uden symptomer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.