Kan kage fryses....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.518 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. august 2011

quity

Skal i gang med en bryllupskage i flere etager,  hvor fyldet skal være hindbærmousse, blåbærdrøm(fra det søde liv)(selvfølgelig i hver deres etage) samt skildpadde creme.

Veninden der skal have kagen spurgte om man kunne fryse kagen, da traditionen jo er at man gemmer toppen af kagen. Jeg måtte være svar skyldig, da jeg ikke er sikker når der nu er husblas i. Men får man en bryllupskage fra bageren så kan man godt fryse den.

Hvad er jeres erfaring???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Dot D

Nu bruger jeg ikke husblas, men laver tit en topkage til fryseren til 1. bryllupsdag, og det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

28. august 2011

Ploffer

quity skriver:

Skal i gang med en bryllupskage i flere etager,  hvor fyldet skal være hindbærmousse, blåbærdrøm(fra det søde liv)(selvfølgelig i hver deres etage) samt skildpadde creme.

Veninden der skal have kagen spurgte om man kunne fryse kagen, da traditionen jo er at man gemmer toppen af kagen. Jeg måtte være svar skyldig, da jeg ikke er sikker når der nu er husblas i. Men får man en bryllupskage fra bageren så kan man godt fryse den.

Hvad er jeres erfaring???

Den kan sagtens fryses

Det gør jeg altid når vi har kage til overs

Har også frosset det der blev tilovers af vores bryllupskage  Den var med hindbærmousse og hvid chokoladecreme

Anmeld

28. august 2011

quity

Dot D skriver:

Nu bruger jeg ikke husblas, men laver tit en topkage til fryseren til 1. bryllupsdag, og det kan sagtens lade sig gøre

Tak for dit hurtige svar... Selvfølgelig en topkage....

Når du nu ikke bruger husblas hvordan får du så fyldet stift nok

Anmeld

28. august 2011

quity

Ploffer skriver:

Den kan sagtens fryses

Det gør jeg altid når vi har kage til overs

Har også frosset det der blev tilovers af vores bryllupskage  Den var med hindbærmousse og hvid chokoladecreme

tusind tak for svaret

Anmeld

28. august 2011

Nettemor

Har lavet en tråd fra da jeg lavede frysetester af en kage kan ikke lige linke til den da jeg er på telefonen men hvis du søger på frysetester burde den komme op

Anmeld

28. august 2011

quity

nettemor skriver:

Har lavet en tråd fra da jeg lavede frysetester af en kage kan ikke lige linke til den da jeg er på telefonen men hvis du søger på frysetester burde den komme op

Tusind tak for svaret, tør vist godt sige til min veninde at hun kan fryse kagen

Anmeld

29. august 2011

Dot D

quity skriver:

Tak for dit hurtige svar... Selvfølgelig en topkage....

Når du nu ikke bruger husblas hvordan får du så fyldet stift nok

Jeg pisker fløden meget stiv før jeg blander den med den kogte "grød" af bær, lægger den i kagen også hurtigt på køl, det har fungeret i snart to år

HADER husblastrevler......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.