Da jeg var til nakkefoldsskanning var jeg selvfølgelig spændt på at se den bette nok også fordi det er første gang jeg er gravid og derfor jo ikke havde prøvet sådan noget før, men det jeg var allermest interesseret i var først og fremmest at se om det hele så normalt ud... det var en følelsesladet omgang for for det første da jeg først så at der var altså et barn derinde og den hoppede og dansede simpelthen rundt... så har man bevis på at den lever hvertfald og jeg kunne godt nok ikke se det der, men da sygeplejersken sagde der er hjertet, var man da helt sikker... Noget af det allerbedste ved oplevelsen var min kærestes reaktion, han har ikke gået så meget op i det som jeg jo self havde, han har jo heller ikke kunne mærke det samme som jeg, men da han så den lille på skærmen, smilede han over hele femøren... der kunne jeg godt nok godt mærke at mine øjne blev en smule våde....
Prikken over i´et var at der ikke var øget risiko for mongolisme og det var jo dejligt det var jo det vi først og fremmest kom ind for at høre....
Til den anden skanning var det self også vigtigst at vide om den havde det godt, men blev helt forbløffet over hvor meget man kunne se af både hjerne, hjerte og ansigtstræk samt fingre... det var utroligt spændende...
Til jer der ikke har været til skanning endnu, vil jeg bare sige at selvom det først og fremmest er for at se om barnet har det godt. Men jeg vil sige det er en fantastisk oplevelse, specielt hvis du ikke har prøvet det før, jeg kunne ihvertfald ikke lade være med at knibe en tåre...
God fornøjelse
Louise
Anmeld