Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Anonym trådstarter

Hej piger

HJÆLP! Hvad gør I for at undgå at der går baby og trivialitet i parforholdet? Vores første barn er 6 mdr og vi kæmper for tiden med en lidt for babyorienteret og ensartet hverdag. Det er på ingen måde kritisk, men det er vi heller ikke interesseret i at det skal blive! Så HJÆLP hvad gør I for at holde liv i parforholdet, lidenskaben, gnisten og alle de store følelser I har for jeres partner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Jakob'sMor

Anonym skriver:

Hej piger

HJÆLP! Hvad gør I for at undgå at der går baby og trivialitet i parforholdet? Vores første barn er 6 mdr og vi kæmper for tiden med en lidt for babyorienteret og ensartet hverdag. Det er på ingen måde kritisk, men det er vi heller ikke interesseret i at det skal blive! Så HJÆLP hvad gør I for at holde liv i parforholdet, lidenskaben, gnisten og alle de store følelser I har for jeres partner?

Jeg ved ikke om vi gøre så meget anderledes - men vi prøver bare at bruge tiden sammen når Jakob sover. Få snakket om hvordan vi har det, spise god mad en gang i mellem, går ture sammen også selvom Jakob er i barnevognen, bare nyder hinanden og Jakob.

Har i fået jeres barn passet og bare være jer to?

Anmeld

28. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Hej piger

vi fik vores barn passet... og så tog vi en tur på et par timer ALENE... og da vi havde flaske børn kunne vi også godt finde på at ta afsted en overnatning.....

der udover lavede vi små hyggelige ting for hinanden f.eks. lage en lile seddel i hans pung men en lille sød hilsen på....

eller han kom hjem og sage så skat nu er det vist tid til et fodbad og så lavede han det til mig...

eller vi spillede spil om aften når børnene var puttet...

sådan nogle ting... det behøves ik være meget.. men bare det at man ik lige tænker på sit barn i et par timen (fordi den sover eller bliver passet) og man så bare hygger sig sammen... det er bare SUPER vigtig...

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

Jakob'sMor skriver:

Jeg ved ikke om vi gøre så meget anderledes - men vi prøver bare at bruge tiden sammen når Jakob sover. Få snakket om hvordan vi har det, spise god mad en gang i mellem, går ture sammen også selvom Jakob er i barnevognen, bare nyder hinanden og Jakob.

Har i fået jeres barn passet og bare være jer to?

Ok, tusind tak. Det synes jeg også vi forsøger at gøre, men det er nemmere sagt end gjort synes jeg... Efter min kæreste kommer hjem er der kun 1 lur (på 45min) og sønnike går i seng samme tid som os (vi sover alle 3 i samme rum og vi bor småt, så der er desværre ikke mulighed for at den lille sover alene)...så tiden uden bebs er en sjælden gæst.

Vi har ikke fået ham passet endnu nej. Han bliver fuldammet og er en sulten lille herre (han spiser hver 2 time). Snart skal vi begynde at give ham grød og så bliver der forhåbentlig bedre mulighed for at få ham passet et par timer indimellem.

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

vi fik vores barn passet... og så tog vi en tur på et par timer ALENE... og da vi havde flaske børn kunne vi også godt finde på at ta afsted en overnatning.....

der udover lavede vi små hyggelige ting for hinanden f.eks. lage en lile seddel i hans pung men en lille sød hilsen på....

eller han kom hjem og sage så skat nu er det vist tid til et fodbad og så lavede han det til mig...

eller vi spillede spil om aften når børnene var puttet...

sådan nogle ting... det behøves ik være meget.. men bare det at man ik lige tænker på sit barn i et par timen (fordi den sover eller bliver passet) og man så bare hygger sig sammen... det er bare SUPER vigtig...

God idé med små sedler, fodbad osv. Den slags kan man vel altid få sneget lidt ekstra ind af!

Vores søn går i seng samme tid som os... Så efter min kæreste kommer hjem fra job, har vi faktisk kun 45 min sammen (hvor sønnike sover) og de bruges for det meste på at spise aftensmad.

Tak for fif! Jeg skriver en lille kærligheds-post-it med det samme.

Anmeld

28. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

God idé med små sedler, fodbad osv. Den slags kan man vel altid få sneget lidt ekstra ind af!

Vores søn går i seng samme tid som os... Så efter min kæreste kommer hjem fra job, har vi faktisk kun 45 min sammen (hvor sønnike sover) og de bruges for det meste på at spise aftensmad.

Tak for fif! Jeg skriver en lille kærligheds-post-it med det samme.

nåå okay ja så er det jo svært og få voksen tid... i kunne ik ligge ham i seng et par timer før jer...???

hehe lyder som en god ide... de plejer og blive noget SÅ overrasket...

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

nåå okay ja så er det jo svært og få voksen tid... i kunne ik ligge ham i seng et par timer før jer...???

hehe lyder som en god ide... de plejer og blive noget SÅ overrasket...

Jo, det har vi prøvet. Men så mener den lille herre jo at det er morgen kl 4!... Men jeg håber da virkelig at det ændre sig med tiden!

Anmeld

28. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Jo, det har vi prøvet. Men så mener den lille herre jo at det er morgen kl 4!... Men jeg håber da virkelig at det ændre sig med tiden!

hmmmmmmmm ja det kan jeg godt se....

mine piger har soves siden de var 14 dage fra kl 20 til kl 07... kun undtaget når de har været syge

men det er forskelligt fra børn jo....

håber det bliver bedre men jeres lille dreng så han kan sove lidt længer hehe

Anmeld

28. august 2011

Anonym trådstarter

aya-zia skriver:

hmmmmmmmm ja det kan jeg godt se....

mine piger har soves siden de var 14 dage fra kl 20 til kl 07... kun undtaget når de har været syge

men det er forskelligt fra børn jo....

håber det bliver bedre men jeres lille dreng så han kan sove lidt længer hehe

Ih, dit heldige asen!

Anmeld

28. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Ih, dit heldige asen!

hehe jep kan huske vi NØD det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.