Anonym skriver:
Hej i skønne piger!
Jeg har læst med herinde i månedsvis. Jeg har grædt - både af glæde og af sorg på jeres vegne. Jeg har hele tiden vidst, at jeg nok ville blive "en af jer", men jeg har selvfølgelig håbet på noget andet.
Nu er jeg her ligesom jer, i det helvede det er når man ikke bare kan lave ønskebarnet. I sidste uge fik vi meldingen, efter at have prøvet i over to år på egen hånd: Dårlig sædkvalitet - rigtig dårlig ifølge lægen! Umiddelbart er jeg helt efter bogen, men vi skal selvfølgelig lige se om blodprøverne er enige.
Vi springer åbenbart direkte til ICSI metoden. Vi er i den heldige situation at vi har økonomisk mulighed for, at få behandling uden om det offentlige og derved springe ventelisten over. Men der er nogle ting jeg ikke forstår:
I skriver tit om en telefonsvare der skal ringes til første mensdag. Der kan så komme afslag pga. mangel på læger ved ferie sygdom osv. Er det rigtigt forstået, at selvom man er helt klar, så kan man blive afvist og må vente en måned mere?
Skal man altid nedreguleres når der tales om ICSI?
Jeg vil rigtig gerne høre om andres forløb. Gerne andre i ICSI behandling.
Jeg vælger at være anonym her i første omgang, da vi ikke har fortalt familie og venner om situationen endnu.
Undskyld mit lange indlæg.
Jeres situation ligner vores meget.
Vi havde gået i 1 års tid inden vi gik til lægen. Der fik manden konstateret dårlig sædkvalitet, mens alt er ok med mig. Vi blev henvist til Riget og måtte vente lidt pga. ventetid og sommerferie. Men vi var til infomøde i juni måned, med en masse andre. Mon ikke I bliver inviteret til en samtale omkring forløbet på den klinik, I skal starte på? På infomødet fik vi ihvertfald forklaret en hel masse.
Første måned vi ringede, blev vi afvist, da Riget "kun" tager 3 om dagen. Men hvis I er på en privat klinik, tror jeg ikke at man har afvisninger?
Angående nedregulering, så kommer det an på om I kommer i lang eller kort protokol. Det er noget lægen vurderer. På Riget er det sådan, at man altid starter første gang i lang protokol, hvor man bliver nedreguleret.
Jeg er ked af, at jeg ikke kan hjælpe dig mere, men jeg kender ikke så meget til det private. Har de ikke en hjemmeside med lidt info?
Held og lykke med det hele