Dia skriver:
Min dreng på 3 en halv måned vil ikke sove selv. Hver gang han falder i søvn, (ofte efter en hård tudetur) vil han kun sove i mine arme eller i barnevognen, vel at mærke kun når den kører. Med det samme jeg stiller den, vågner han. Er der nogen, der har et godt råd til, hvordan jeg med små skridt (Han er meget sensitiv) kan lære ham at sove selv... Det tager nemlig al min tid, og jeg går med barnevognen 3 gange om dagen i en hel time!
Åh det lyder ligesom mig det der..... he he.. Det er så hårdt. Jeg brugte så mange timer på min søn (som nu næsten er 4 år) når han skulle sove. Det er en kærlig vane som nu er blevet for meget ik!!!! Jeg fik min søn vændt af med at rokke ved at erstatte med en anden vane, stille og roligt. Jeg klappede numse/ryg, hvilket også var beroligende for ham (så vidste han stadig at jeg var der) efter nogle dage/uger (kan ikke lige huske hvor lang tid) bevægede jeg langsomt hånden oven på dynen når jeg klappede. Jeg fjernede så langsomt hånden så den stadig "klappede" men kun på dynen og ikke ham. Så var det pludselig kun lyden der fik ham til at sove - jeg klappede så på alt jeg kunne finde (prøv at genskabe den samme lyd) vægge, gulv, og gik langsomt længere og længere væk.... Idag vil han dog stadig gerne lige klappes, så det er nok en vane jeg slipper af med meget sent, men det er 100 gange bedre end at gå tur i barnevognen på alle tider af døgnet.... - eller have ham i min arm. Og hvis det ikke skal være løgn, er min 1 måned gamle datter godt igang med at få den samme rokkevane, som selvfølgelig udelukkende er min skyld... IGEN... Men det virker mest naturligt for dem at rokke og sundhedsplejersken sagde til mig at det var = tryghed for dem... Så jeg tager sorgen når den kommer og begynder klappelegen med hende også.. he he... Held og lykke, jeg ved godt at det er ulideligt og ekstremt hårdt.
Knus
Stefanie 
Anmeld