Vinterbukser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Skouboe

Nu hvor Freja ikke er baby mere, men en stor pige på 2½ med MEGET klare meninger om verden og en utrolig evne til at udtrykke dem, tænkte jeg at hun skulle have noget vintertøj, der er lidt mere til store piger... dog ikke mere end at komfort og evnen til at bevæge sig i det stadig er det vigtigste. Her er et første par jeg har syet til hende.

Stoffet er babyfløjl med lidt stræk (21 wales - købt hjem fra Korea) i sort med grå striber. Modellen har lynlås og knap, indvendige lommer foran og baglommer og en fed detalje ved benene. Derudover er der lidt svaj i benene, så det er en rigtig tøsemodel. De er ikke lagt op endnu - jeg skal lige have hende i dem så jeg kan få længden rigtig.

Jeg har klippet endnu et par til hende i en fed støvet mørkeblå fløjl - jeg skal nok smide billeder når jeg er færdig. Jeg glæder mig meget til at se hvordan de sidder på hende. Det tjekker jeg lige inden jeg syr det andet par - de er temmeligt tidskrævende at sy, pga. de mange detaljer.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Dot D

Hun bliver da såååå smart

Jeg har ikke fået skrevet til dig endnu med de "store" uglebukser. Sophie er noget vaklende i hendes tøj ønsker ligenu, så skriver hvis hun gerne vil. (mor vil jo gerne, hi hi)

Anmeld

28. august 2011

Skouboe

Dot D skriver:

Hun bliver da såååå smart

Jeg har ikke fået skrevet til dig endnu med de "store" uglebukser. Sophie er noget vaklende i hendes tøj ønsker ligenu, så skriver hvis hun gerne vil. (mor vil jo gerne, hi hi)

Hun var meget imponeret af alle lommerne.. De er vigtige når man er 2 1/2. De er lidt løse i taljen, så jeg skal lige have fundet en løsning på det, nok noget elastik, og så skal de lægges op.

Jeg har masser af uglestof så du siger bare til

Anmeld

28. august 2011

Mira0911

De er rigtig smarte... 

Anmeld

28. august 2011

Skouboe

Mira0911 skriver:

De er rigtig smarte... 

Tak, tak.. Jeg er ret stolt af dem. Jeg skal lige have sat noget elastik i taljen, fordi de er lidt for store (jeg målte hende i går mens hun sov, og det var åbenbart lidt upræcist), og så skal jeg lige have lagt dem op.

Anmeld

28. august 2011

Maja_4000

Hvor er de fine .. Du er sgu god !

Og .. Korea ?! Kunne du ikke finde noget der var godt nok i lille Danmark ? :b

Anmeld

28. august 2011

Skouboe

Maja_4000 skriver:

Hvor er de fine .. Du er sgu god !

Og .. Korea ?! Kunne du ikke finde noget der var godt nok i lille Danmark ? :b

Tak.. De var også et hit hos datteren

Problemet med stof i Danmark er at enten koster det en halv jetjager, eller også er det fra stof og stil og stof 2000 og det er der bare rigtigt mange der har.. Jeg kan godt lide det lidt anderledes. I det her tilfælde havde jeg en specifik ide om at jeg gerne ville have noget stribet - lidt a la nålestribet, og så måtte jeg altså til det syore udlamd efter det..

Anmeld

28. august 2011

VIPpigen

Skouboe skriver:

Nu hvor Freja ikke er baby mere, men en stor pige på 2½ med MEGET klare meninger om verden og en utrolig evne til at udtrykke dem, tænkte jeg at hun skulle have noget vintertøj, der er lidt mere til store piger... dog ikke mere end at komfort og evnen til at bevæge sig i det stadig er det vigtigste. Her er et første par jeg har syet til hende.

Stoffet er babyfløjl med lidt stræk (21 wales - købt hjem fra Korea) i sort med grå striber. Modellen har lynlås og knap, indvendige lommer foran og baglommer og en fed detalje ved benene. Derudover er der lidt svaj i benene, så det er en rigtig tøsemodel. De er ikke lagt op endnu - jeg skal lige have hende i dem så jeg kan få længden rigtig.

Jeg har klippet endnu et par til hende i en fed støvet mørkeblå fløjl - jeg skal nok smide billeder når jeg er færdig. Jeg glæder mig meget til at se hvordan de sidder på hende. Det tjekker jeg lige inden jeg syr det andet par - de er temmeligt tidskrævende at sy, pga. de mange detaljer.

Øj... Er stoffet hjemmebragt, eller har du et link. Det er da VILDT FEDT. Elsker bukserne/modellen også, og glæder mig da helt vildt til at se din datter i dem....

Anmeld

28. august 2011

Skouboe

VIPpigen skriver:

Øj... Er stoffet hjemmebragt, eller har du et link. Det er da VILDT FEDT. Elsker bukserne/modellen også, og glæder mig da helt vildt til at se din datter i dem....

Mange tak

http://www.etsy.com/listing/65707899/corduroy-cott on-1yard-44-x-36-inches

Husk at tage højde for fragt, evt. told, importmoms (25%) samt gebyr for toldbehandling til Post Dk (160 kr.) Det er hvad du risikerer kommer oveni hvis pakken bliver stoppet i tolden.

Anmeld

29. august 2011

VIPpigen

Mange tak

http://www.etsy.com/listing/65707899/corduroy-cott on-1yard-44-x-36-inches

Husk at tage højde for fragt, evt. told, importmoms (25%) samt gebyr for toldbehandling til Post Dk (160 kr.) Det er hvad du risikerer kommer oveni hvis pakken bliver stoppet i tolden.

I know.... Der er fanme så meget der skal betales, sådan nogte skod

Edit: Og tak for linket.... Øj det kan blive dyrt...... Igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.