nogen der har prøvet lige som mig at manden har skyldfølse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2011

K&C

Hvor har det været et langt og hårdt forløb med mange op og ned turer ..

Det har især været hårdt at skulle holde sig selv oppe og samtidig holde kæresten oppe også, da han har skyldfølse over alt det jeg har gået igennem, når jeg ikke fejler noget .  det har været utrolig svært for ham. jeg har forklaret ham mange gange at jeg gør det med glæde for vi kan få den lille familie vi har ønsket os i 4 år , og det ikke er hans skyld at sædkvaliteten er dårlig ...

Jeg syntes det er svært ..

Vi fik taget æg ud i onsdags og lagt op i går, der var desværrer kun et der var super godt og et der måske kunne bruges så de valgte at lægge bægge op .. så nu er det bare at vente på at det er positiv den her gang ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

Nessie

Ja, min kæreste havde det også svært med at det var mig der skulle lægge krop til hormoner, skanninger, stik osv. osv., når nu det var ham der var problemet.

Han sagde endda på et tidspunkt, at han havde overvejet at bede mig om at finde en anden der kunne give mig børn, men havde så alligevel besindet sig inden han fik det sagt.

Men der ER jo bare ikke noget mændene kan gøre, ud over at støtte og tage med på klinikken, når der er behov for det, og ellers bare være der.
Ja, det er hårdt at skulle alt det igennem, men vi gør det jo også for vores egen skyld.

Jeg sender masser af  i jeres retning, og håber på en positiv test til jer.

Anmeld

27. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

K&C skriver:

Hvor har det været et langt og hårdt forløb med mange op og ned turer ..

Det har især været hårdt at skulle holde sig selv oppe og samtidig holde kæresten oppe også, da han har skyldfølse over alt det jeg har gået igennem, når jeg ikke fejler noget .  det har været utrolig svært for ham. jeg har forklaret ham mange gange at jeg gør det med glæde for vi kan få den lille familie vi har ønsket os i 4 år , og det ikke er hans skyld at sædkvaliteten er dårlig ...

Jeg syntes det er svært ..

Vi fik taget æg ud i onsdags og lagt op i går, der var desværrer kun et der var super godt og et der måske kunne bruges så de valgte at lægge bægge op .. så nu er det bare at vente på at det er positiv den her gang ..

Jeg har endnu ikke hørt fra nogen i behandling, at der ikke er en snert af skyldfølelse hos deres mænd. Særligt hvis det er deres sædkvalitet som er grunden til at det svært at få børn.

Jeg har selv haft skyldfølelse ind imellem, og det har manden også. Og det selv om vi ingen grund havde til det, for ingen af os fejler noget umiddelbart, som skulle være grunden til at det har været så svært for os... 

Det er virkelig vigtigt at få talt om alle de følelser og tanker der dukker op i tide og utide. Ellers brænder man sammen som par. 

Håber der er gevinst hos Jer nu. 

Anmeld

30. august 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ja, min mand havde også skyldfølelse og det ved jeg at jeg også ville have haft hvis det havde været mig der ikke var fertil. Men vi talte meget om det og han var så god til at støtte mig i behandlingen, selvom jeg også kunne være strid sommetider når det var for hårdt. i dag er jeg så glad og taknemmelig for, at det er hans barn jeg har fået

Men det er noget underligt noget med den skyldfølelese, for man ved jo godt at det ikke er nogens skyld, man er jo ikke selv herre over det, men følelser er jo svære at kontrolere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.