Fra ivf til iui?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. august 2011

SnartGravid

Vi har været igennem 5 neg. IUI og jeg har i dag testet negativ på den første IVF med et perfekt æg.

Nu skal vi så beslutte hvad der skal ske nu. Vi har ikke rigtig de 25.000 det næste IVF forsøg vil koste og jeg er fristet til at prøve IUI igen. Der skulle ikke være noget galt med mig. Jeg blev gravid og har fødte en søn for 3 år siden, så det må kunne lade sig gøre.

Min kærestes sædkvalitet har ved de fleste IVF forsøg ligget fra 1 til 9 mill oprensede sædceller. Men efter at han er begyndt at leve MEGET sundt og motionere meget lå den på 40 mil. sidste gang.

Mit spørgsmål til Jer er: Giver det mening at går fra IVF og tilbage til IUI. Er der nogen af Jer som har hørt om det eller prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2011

nielsen80

For det første får du lige et kæmpe kram. De negative test er bare så hårde.  

Mht. dit spørgsmål, er det umiddelbart ikke noget jeg har hørt om nej, men når du jo er tvunget i det private, så kan jeg ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt. Som du siger, I kan jo godt få børn selv. Når det så er sagt, så er der jo en langt højere graviditetschance ved ivf(som du nok allerede ved), så hvis jeg var dig, ville jeg prøve et par IUI mere, og spare alt hvad I kan i mellemtiden, for måske at få råd til en pakke ivf løsning. At købe et enkelt ivf forsøg i det private er meget dyrt, og synes det lægger enormt meget pres på det enkelte forsøg, hvor der i en pakkeløsning er lidt mere ro.......og en pakkeløsning kan allerede betale sig ved et mislykket forsøg.

Håber selvfølgelig at miraklet indtræffer for jer igen allerede inden I går i gang med jeres næste forsøg.

Anmeld

27. august 2011

ønskebørn74

SnartGravid skriver:

Vi har været igennem 5 neg. IUI og jeg har i dag testet negativ på den første IVF med et perfekt æg.

Nu skal vi så beslutte hvad der skal ske nu. Vi har ikke rigtig de 25.000 det næste IVF forsøg vil koste og jeg er fristet til at prøve IUI igen. Der skulle ikke være noget galt med mig. Jeg blev gravid og har fødte en søn for 3 år siden, så det må kunne lade sig gøre.

Min kærestes sædkvalitet har ved de fleste IVF forsøg ligget fra 1 til 9 mill oprensede sædceller. Men efter at han er begyndt at leve MEGET sundt og motionere meget lå den på 40 mil. sidste gang.

Mit spørgsmål til Jer er: Giver det mening at går fra IVF og tilbage til IUI. Er der nogen af Jer som har hørt om det eller prøvet det?

jeg havde helt klart kørt på med IUI-H når nu sæden er blevet så meget bedre... han er da bare for sej din mand!! han har en god støtte i dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.