Vuggestue plads??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. januar 2009

monstar99

Hej
Jeg skal til at skrive Mikkel op til vuggestue.
Men hvordan går man det??
Jeg kender ikke nogen i Århus der har småbørn så kender ikke nogen vuggestuerne.
Jeg ved ikke hvilke jeg skal vælge.
Hvordan finder man ud af hvad man skal vælge?
Håber der nogen der har nogen gode råd til at finde en god institution.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2009

Honningblomst

monstar99 skriver:

Hej
Jeg skal til at skrive Mikkel op til vuggestue.
Men hvordan går man det??
Jeg kender ikke nogen i Århus der har småbørn så kender ikke nogen vuggestuerne.
Jeg ved ikke hvilke jeg skal vælge.
Hvordan finder man ud af hvad man skal vælge?
Håber der nogen der har nogen gode råd til at finde en god institution.

Kør rundt til de forskellige og be' om at få deres forældrebrochure...så kan du læse om de forskellige steder, samtidig med du har en vis fornemmelse af stemningen fra dine korte besøg.
Hvad andre siger og mener, kan man sjældent bruge til så meget..
Knus..

Anmeld

13. januar 2009

Lise

Da jeg skulle skrive Simon op, tjekkede jeg først og fremmest reglerne på min kommunes hjemmeside...

Derefter tjekkede jeg hvilke vuggestuer/integrerede institutioner der lå i nærheden - og så kiggede jeg på deres hjemmeside.. Valgte nogle stykker ud som jeg ringede til og aftalte tid til at komme forbi og få en rundvisning. Og så fik jeg skrevet ham op til institutionerne i prioriteret rækkefølge. Og fik heldigvis plads i verdens bedste vuggestue (i hvert fald af alle dem jeg kender...kender vist kun den...men den er god)

Anmeld

15. januar 2009

Sara.

Jeg kommer også fra Århus og fik en vuggestue laaaaangt fra hvor jeg bor... så vil råde dig til at skrive dit barn op så hurtigt som muligt... men du kan ringe til borgerservice og få dem til at sende et udfyldningspapir til dig hvor du kan skive hvilke du ønsker... du kan også gå ind og læse på institutionernes hjemmeside under aarhus.dk. -men husk at det der står om madordningen ikke gælder da det hele jo er ved at blive lavet om... Jeg er ved at uddanne mig til pædagog, har en mor der er pædagog og ellers kender jeg til en del institutioner i Århus, men det er jo forskelligt hvad man gerne vil ha for en til sit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.