Mos for dummies..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. august 2011

Laura.

Hej piger.

Nu er datteren godt de 5 mdr. og jeg vil starte på at give hende lidt mos. Jeg har fået kæresten til at købe en æble/banan mos til hende. Men hvordan skal hun have det ? Jeg tænker at det vel skal varmes ? Der står intet på bøtten.. hilfe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Carl-Emil's mor

Dk_lady skriver:

Hej piger.

Nu er datteren godt de 5 mdr. og jeg vil starte på at give hende lidt mos. Jeg har fået kæresten til at købe en æble/banan mos til hende. Men hvordan skal hun have det ? Jeg tænker at det vel skal varmes ? Der står intet på bøtten.. hilfe...

jeg mener at have læst flere nævne at man IKKE skal give frugtmos som det første da det så kan blive utrolig svært at få dem til at spise noget der ikke er så sødt  

Anmeld

26. august 2011

Laura.

Höör skriver:

jeg mener at have læst flere nævne at man IKKE skal give frugtmos som det første da det så kan blive utrolig svært at få dem til at spise noget der ikke er så sødt  

uuh.. er ny i det med skemad... Hvad kan I evt. anbefale mig ??

Anmeld

26. august 2011

TineA

Dk_lady skriver:

Hej piger.

Hej

Et lille råd : Lad være med at starte med frugten - så kan det være svært at få dem til at spise andet end det søde

Start med lidt hjemmelavet grød og mos - vi startede med grøden og efter 2 uger ca startede vi med grøntsagsmosen!

Og så med hj.lavet frugtmos på grøden! Mmmmm ..

Anmeld

26. august 2011

Carl-Emil's mor

Dk_lady skriver:

uuh.. er ny i det med skemad... Hvad kan I evt. anbefale mig ??

jamen jeg er så ny som: Jeg har slet ikke født endnu

Jeg har bare læst flere nævne det herinde i de tidligere mos debatter så ville bare lige skrive det så du evt kunne søge på det  

Anmeld

26. august 2011

TineA

Ex : Majsgrød med banan

Hirsegrød med sveske

Risgrød med æble

Dét var HIT herhjemme!!

Og så blomkål/broccoli/gulerød mos! mmm

Ellers kog broccoli og blend med smør og smid i fryseren i små bøtter - så er de liiige til at tage op (og med)

Anmeld

26. august 2011

Laura.

Höör skriver:

jamen jeg er så ny som: Jeg har slet ikke født endnu

Jeg har bare læst flere nævne det herinde i de tidligere mos debatter så ville bare lige skrive det så du evt kunne søge på det  

Hehe... helt i orden.. jamen så får du måske også et par nyttige svar herinde...

Anmeld

26. august 2011

TineA

Dk_lady skriver:

Hej piger.

Kunne det ikke bruges?

Anmeld

26. august 2011

Laura.

W.. skriver:

Hej

Et lille råd : Lad være med at starte med frugten - så kan det være svært at få dem til at spise andet end det søde

Start med lidt hjemmelavet grød og mos - vi startede med grøden og efter 2 uger ca startede vi med grøntsagsmosen!

Og så med hj.lavet frugtmos på grøden! Mmmmm ..

Ja, det giver jo mening. Kæresten købte også en gullerod/kartoffel mos... vil du anbefale at vi venter lidt med at give hende den også, og så starte med at give hende noget hj. lavet først ?

Anmeld

26. august 2011

Laura.

W.. skriver:

Kunne det ikke bruges?

Hvilket ? Jeg har ikke givet hende mosen endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.