eirene skriver:
Min eksmand og jeg besluttede at blive skilt midt i juli. 1. august flyttede han til sit eget og har sin søn på 11 fuld tid. Vores fælles søn på 4 har han hver anden weekend. Sidste weekend havde han ham for anden gang og valgte der at introducere drengene for en ny dame og hendes datter. Så blev jeg tosset. Det er sgu ikke i orden at introducere en ny dame så hurtigt for 2 forvirrede drenge som dårligt har nået at være sammen med deres far.
Hans søn har jeg hver anden weekend, fordi han ikke ser sin bio-mor og fordi jeg har været hans mor de sidste syv år. Han kom hjem til mig og har så lige glemt noget derhjemme. Han skal lige ned og hente det, så jeg ringer lige til hans far og hører ad om det er i orden. Det er det ikke fordi nu er farmand jo alene og så skal han jo være sammen med damen igen. Så knægten må ikke komme i sit eget hjem fordi nu skal den ha fuld skrue. Iiih jeg bliver så tosset.
Men er det bare mig der overreagerer eller hvordan ser I på at man involverer børnene så tidligt efter skilsmisse?
Vel er det ikke spor smart, men du er nu engang ikke mor for ham eller herre og bestemmende over hans liv. Og du har egentligt heller ikke spor ret til at blande dig.
Så...du og børnene må indrette jer og scceptere at der så hurtigt er en ny dame hos far.
Husk at være loyal over for ham, og uanset hvor gal du er, så må du ikke rakke ned på ham, når børnene hører på det.
Tag evt en rolig snak med ham, når du er kølet lidt ned, omkring det usmarte med så hurtigt at introducere en ny dame i børnenes liv oven på al turbulensen.
Og så kan du egentligt ikke gøre mere.

Kærligst
Sussie
Anmeld