Jeg står netop i den situation at jeg "snart" skal vælge barnevogn.
Jeg har stemt Odder zip m. x dream stellet. Jeg skal starte med at sige at jeg ALTID har sagt at jeg ikke skulle have en Odder vogn og slet ikke til de priser, bare fordi det er en Odder.
Nu har jeg efterhånden været ude mange gange med en veninde for at kigge på de forskellige vogne. Vi har en station car så umiddelbart gik jeg efter de to vogne med de stel der kunne klappes meget sammen, altså Odder's x drem og Emmaljungas uniQ stel.
Jeg har dog kigget på andre vogne og kan da også give min mening om dem.
- Trille; Virker som en god vogn & robust vogn. På indersiden af kalechen er der søde figurer som barnet kan kigge på. Nem at klappe sammen og få hjulene af.
- Emmaljunga m. alm stel; Synes virkelig at stellet er stift, og svært at klappe sammen. Altså de ting man skal hive op i for at klappe det sammen er stive. Klikker funktionen på hjulene fungerer ikke optimalt. Ellers nogen rigtig flotte vogne og nem klikkerfuntkion for at få barnevogns delen af.
- Teutonia; Dejlig vogn m. svinghjul. Nem at komme rundt med. Absolut ikke lavet til andet end bykørsel da den fylder helt enormt sammenklappet. Ville være mit første valg hvis jeg ikke havde bil.
- Brio kompakt plus; Jeg har ikke så meget at sige om den vogn da den dumpede min test. Egentlig ikke rigtig noget kompakt over den vogn, og den virker enormt skrøbelig.
.. Og så til de andre stel.
Emmaljunga m. uniQ stel; Rigtig flotte vogne. Mit første valg fra starten af var EJ da jeg synes det er de vogne med det flotteste design. UniQ stellet er ikke ligeså stift som det alm. stel MEN stadigvæk stift og svært at klappe sammen. Hjulene er nemme af få af og på. Nem klikker funktion til at få barnevognsdelen af - stort +. Punkterfrie hjul! Udover det virker de til at være robuste. Dejlig vogn at køre med, men lidt stivere og tungere i det end Odder.
Odder m x dream stel; Virkelig nem at klappe sammen. Ingen problemer med at gøre det selv, både fra siden og foran. Hjulene er rigtig nemme at få af, og selve pinden til hjulet sidder på selve hjulet men ikke stellet- hvilket gør stellet lidt mindre. Brugervenligheden synes jeg bare generelt er i top hos Odder! Det hele er bare så ligetil. Kalechen kan også pilles af uden problemer og der er lommer til f.eks. babyalarm i kalchen. Vognen er desuden fuldt understøttet.
Puh - sikke en lang smørre, håber det kan bruges!