At min kæreste skal bestemme hvornår jeg ser min familie?
Vi bliver uvenner stort set hver gang jeg vælger at tage op og besøge dem (de bor ca 25 min kørsel fra os) og vi ses ca. 1 gang om ugen. Jeg er meget tæt med mine forældre + søster, og vil gerne se dem mindst en gang om ugen - og nogle gange går der 14 dage imellem. Men min kæreste kan SLET ikke følge mig og mener vi ser dem hele tiden...
Jeg har gang på gang sagt at HAN ikke behøver tage med, vores barn og jeg kan selv tage derned en eftermiddag (vores barn elsker at være der da de bor på en gård med dyr), så både jeg og barnet hygger os. Men alligevel bliver han sur hvis vi tager afsted (han blir ikke sur hvis det er en veninde jeg skal ses med fx) er mere fordi han er så mega jaloux (tror jeg) på det forhold jeg har til min familie - vi ser hans familie ligeså ofte som min, men kæresten har et lidt mere anstrengt forhold til hans mor, og har virkelig en kæmpe ansvarsfølelse for sin mor.
Tror i bund og grund det handler om at min kæreste tror at vores barn elsker sin mormor og morfar højere end farmor og farfar... Det er SÅ langt ude!! Han er bange for at vi ses for meget, for tænk nu hvis mine forældre vil betyde mere end hans forældre...Meget langt ude, men ved noget af hans reaktion stammer derfra, for som skrevet ses vi ligeså ofte med hans familie!
Nå mit spørgsmål; er det ikke OK at sige fra? At sige jeg selv bestemmer hvornår jeg har lyst til at se min familie (selvfølgelig ikke hvis vi har aftalt hyggeweekend, eller har andre aftaler) Synes han "tager min familie fra mig" ved altid at blive/være så skide sur når vi skal se dem...
Pt arbejder min kæreste med hans eksamensprojekt, og han vil gerne have ro til dette og tid til det. og selvfølgelig skal han det, har også sagt at han bare kan sige til hvis vores barn og jeg skal tage ud en dag så han kan arbejde hele dagen, men NEJ så vil han hellere ha at vores barn og jeg skal gå rundt og kukkelurer hjemme i lejlighede mens han arbejder.... For alt i verden skal vi da ikke besøge mine forældre!
Anmeld