Hvornår er små børn frække ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. januar 2009

Anja

Kom med jeres mening !

Er et barn på 1½ år frækt, når:

- barnet sidder og slår sin plastik kop ned i bordet for at markere, at den er tom ?

- barnet gentagne gange (selvom der bliver sagt nej) kravler op på en stol for at nå nogle farveblyanter ?

- barnet leger med telefonledningen mens moderen taler i tlf ?

Er det frækhed eller normal barneadfærd ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2009

Honningblomst

Åh, det er da helt normal og naturlig adfærd...børn i den alder ved da ikke engang hvad der er frækt og ikke frækt..det er jo noget de først lærer når de kender de socialespilleregler.
Det er da bare at opleve verden, lege og fortælle hvad det har brug for, det som du beskriver.
Så jeg mener aldrig at små børn er frække....der skal de have en stor forståelse for hvad det vil sige at være fræk og udover det kunne se sig selv i en større sammenhæng...alle børn ønsker bare at føle sig elsket...og hvis man som ¨forældre er istand til at tænke at børn altid har en grund til deres adfærd, så vil det være nemmere at være barn og forældre...tit tror jeg bare mange forældre ser deres børns adfærd udfra egne normer og regler, men dem lever børnene jo ikke efter. Nå, det er bare min mening.
Knus Eva..

Anmeld

13. januar 2009

Pia

Det er da helt sikkert normal adfærd.
Men jeg er så heller ikke spor i tvivl om at det er deres måde og teste grænser på.
Børn er jo altså snu nok til og prøve os af.
Ikke at de sidder og udspekulere store planer omhvordan de nu mest kan drille os, men de gør det helt sikkert for og få en reaktion fra os.

Spurgte min sp for et år siden om det var helt forkert opfatte at børn godt nok prøver os af.
Og det svarede hun at det er det ikke. Hun sagde at de altid vil pørve os af.
Når de er små kommer det på en måde og jo ældre de bliver jo mere tanke ligger de bag ved det..

Kh Pia.

Anmeld

13. januar 2009

Anja

Eva skriver:

Åh, det er da helt normal og naturlig adfærd...børn i den alder ved da ikke engang hvad der er frækt og ikke frækt..det er jo noget de først lærer når de kender de socialespilleregler.
Det er da bare at opleve verden, lege og fortælle hvad det har brug for, det som du beskriver.
Så jeg mener aldrig at små børn er frække....der skal de have en stor forståelse for hvad det vil sige at være fræk og udover det kunne se sig selv i en større sammenhæng...alle børn ønsker bare at føle sig elsket...og hvis man som ¨forældre er istand til at tænke at børn altid har en grund til deres adfærd, så vil det være nemmere at være barn og forældre...tit tror jeg bare mange forældre ser deres børns adfærd udfra egne normer og regler, men dem lever børnene jo ikke efter. Nå, det er bare min mening.
Knus Eva..

Jeg er helt enig !!

Jeg spørger for at blive bekræftiget i det.

Min søster har en datter på samme alder som min yngste dreng, altså 1½ år og hver gang vi taler i tlf så gør hun meget ud af at fortælle, at hendes datter er fræk ! Alt hvad barnet gør som ikke følger voksennormen synes hun er frækt ! Jeg har sagt til hende flere gange, at det vel er normal adfærd og at barnet ikke gør det for at genere hende, men hun er overbevidst om at det jo bare er fordi hendes datter er meget fremmelig og sagtens kan tænke at hun gør ting for at drille .... det irriterer mig grænseløst Men dem om det, for jeg tror ikke børn er sådan .....

Anmeld

13. januar 2009

tascia

men handler det ikke også om hvad man ligger i udtrykket? jeg kan også sagtens finde på at sige min søn er en frækkert, men det er når han laver ballade og kigger på moderen som siger nej og drengen har et smil fra det ene øre til det andet :-)
men jeg er da godt klar over han ikke gør det for at genere mig

//Natascia

Anmeld

13. januar 2009

Anja

tascia skriver:

men handler det ikke også om hvad man ligger i udtrykket? jeg kan også sagtens finde på at sige min søn er en frækkert, men det er når han laver ballade og kigger på moderen som siger nej og drengen har et smil fra det ene øre til det andet :-)
men jeg er da godt klar over han ikke gør det for at genere mig

//Natascia

Det har du helt ret i, men det er ikke i den betydning min søster bruger ordet, jeg har jo netop spurgt til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.