opskrift på pizza snegle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.639 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. august 2011

Koen.

Så overskriften taler for sig selv, mangler en super lækker opskrift på pizzasnegle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Nettemor

en bolle dej kan bruges til meget ikke så meget sukker i og så bare rul den ud og i med snasket eller den samme dej som du bruger til pølsehorn

Anmeld

25. august 2011

henh01

har lige lavet til fryseren ud af bolledej og så rullede jeg dem ud,. smurte tomatpure på, dryssede lidt revet skinke på og bagte dem. Når vi tager nogen op og varmer dem kommer vi lidt revet ost på

Anmeld

25. august 2011

KarinaIda

Tanja. skriver:

Så overskriften taler for sig selv, mangler en super lækker opskrift på pizzasnegle

Dej:
25 g gær
2 dl lunkent vand
5 dl pizzamel el. alm. mel
2 spsk olie
½ tsk salt

Fyld:
1½ dl tomatpure
½ lille løg
150 g kogt skinke
2½ dl revet ost
1 tsk oregano

1: Smuldr gæren i en skål
2: Kom vandet i skålen og rør
3: Kom Olie og salt i
4: Kom lidt efter lidt melen i, og slå og ælt den godt sammen
5: Alt dejen færdig på bordet
6: Rul dejen ud til en firkant
7: Kom fyldet på og rul dejen sammen til en pølse
8: Skær den i 12 skiver
9: Sæt pizzasneglene på en bageplade med bagepapir
10: Læg en plasticpose over og lad dem stå i 15 min og hæve
11: Bag sneglene øverst i ovnen i 12-15 min ved 200 grader i alm. ovn
12: Tag dem ud af ovnen og lad dem køle af på en bagerist

Dette er en fantastisk opskrift, jeg har bagt den 2 gange på 1½ uge, og der er lavet dobbeltportion hver gang, og de er næsten væk allerede..

Anmeld

25. august 2011

merichs

Tanja. skriver:

Jeg har ikke nogen opskrift, men synes bestemt at du skal lave nogle til på tirsdag

Anmeld

25. august 2011

Koen.

merichs skriver:

Jeg har ikke nogen opskrift, men synes bestemt at du skal lave nogle til på tirsdag

Haha det gider jeg ikke bøvlet med når vi bliver SÅ mange :p

Anmeld

25. august 2011

Koen.

Tak for svar de damer

Anmeld

25. august 2011

Savannah

Pizzasnegle er jo en fantastisk ting som kan varieres i det uendelige, jeg putter tit lidt havregryn eller grahamsmel i dejen.. Jeg laver dem uden opskrift men kan lige prøve at skrive hvad jeg bruger Denne her er et hit hos både børn og bedsteforældre..

Det her er til en portion der giver 2 "omgange" altså du deler den over i to og laver to portioner..

Til dejen skal du bruge:
Gær (25 gram)
1 æg
3 dl lunken vand
Pisk det sammen og rør gæren ud.
Hvis du vil have dem ekstra bløde og en anelse svampede, så put 1-2 spsk creme fraiche i. 
Derefter putter du en passende mængde mel i, ælter og lader hæve 30-60 min..

Når dejen er hævet deler du den i to, ruller den ene portion ud og smører den med en blanding af:

Tomatpuré (stor)
1 finthakketløg
1 stort fed hvidløg, finthakket (husk at mase det med kniven først)
Oregano
Salt
Peber
En smule olivenolie

Fordel et jævnt over det dele, BORTSET fra hele den ene kant.. den skal helst holdes tør så er det nemmere at "lukke" sneglene...

Til fyldet kan man jo bruge hvad man har lyst til, men revet skinke og revet mozzrella er fint, så det fordeler du udover dejen og derefter ruller du den på den lange led - hvor du har holdt den ene kant (ca ½-1 cm) - Luk rullen. Skær den ud i passende skiver og put dem på bagepladen - i ovenen med dem - på 180 grader i ca 15 minutter også er der de lækreste pizzasnegle, lige til at spise.. mmh. bliver helt sulten! Håber du kan bruge den..

Anmeld

25. august 2011

mth1987

Pinjekerner på er altså også sindssygt lækkert

Anmeld

25. august 2011

Sommersko

plejer at putte det der røde philidelphia smøreost, skinkestrimler, ost + oregano ovenpå

mega lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.