Pizzasnegle er jo en fantastisk ting som kan varieres i det uendelige, jeg putter tit lidt havregryn eller grahamsmel i dejen.. Jeg laver dem uden opskrift men kan lige prøve at skrive hvad jeg bruger
Denne her er et hit hos både børn og bedsteforældre..
Det her er til en portion der giver 2 "omgange" altså du deler den over i to og laver to portioner..
Til dejen skal du bruge:
Gær (25 gram)
1 æg
3 dl lunken vand
Pisk det sammen og rør gæren ud.
Hvis du vil have dem ekstra bløde og en anelse svampede, så put 1-2 spsk creme fraiche i.
Derefter putter du en passende mængde mel i, ælter og lader hæve 30-60 min..
Når dejen er hævet deler du den i to, ruller den ene portion ud og smører den med en blanding af:
Tomatpuré (stor)
1 finthakketløg
1 stort fed hvidløg, finthakket (husk at mase det med kniven først)
Oregano
Salt
Peber
En smule olivenolie
Fordel et jævnt over det dele, BORTSET fra hele den ene kant.. den skal helst holdes tør så er det nemmere at "lukke" sneglene...
Til fyldet kan man jo bruge hvad man har lyst til, men revet skinke og revet mozzrella er fint, så det fordeler du udover dejen og derefter ruller du den på den lange led - hvor du har holdt den ene kant (ca ½-1 cm) - Luk rullen. Skær den ud i passende skiver og put dem på bagepladen - i ovenen med dem - på 180 grader i ca 15 minutter også er der de lækreste pizzasnegle, lige til at spise.. mmh. bliver helt sulten! Håber du kan bruge den..
Anmeld