Bleskift for begyndere!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.397 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. august 2011

modesty

Hej alle,

jeg har googlet lidt rundt omkring m.h.t. bleskift. Nogle steder står der at man skal vaske med vand hver gang, andre steder står der at det ikke er nødvendigt at vaske med vand hvis det kun er en tisseble og huden føles tør. Hvad gør I?

Bruger I engangsservietter eller vaskeklude til at vaske med? Eller noget helt tredje? Jeg tænker at det må blive en voldsom mængde vasketøj hvis man skal bruge en vaskeklud hver gang der skiftes ble...

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

havana

Jeg har brugt engangsvaskeklude, og vand, hver gang

Anmeld

24. august 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Bliver altid vasket med varmt vand - lidt koldt vand fra hanen og så kogt vand oveni, fra termokande (vi har puslebord på hendes værelse). Altid med skumvaskeklude, som jeg klipper over, - en hel er alligevel for stor til hendes lille numse  

//Mette

Anmeld

24. august 2011

Maise86

modesty skriver:

Hej alle,

jeg har googlet lidt rundt omkring m.h.t. bleskift. Nogle steder står der at man skal vaske med vand hver gang, andre steder står der at det ikke er nødvendigt at vaske med vand hvis det kun er en tisseble og huden føles tør. Hvad gør I?

Bruger I engangsservietter eller vaskeklude til at vaske med? Eller noget helt tredje? Jeg tænker at det må blive en voldsom mængde vasketøj hvis man skal bruge en vaskeklud hver gang der skiftes ble...

På forhånd tak for svar. 

Det er lidt forskelligt hvad jeg gør - jeg synes man ret hurtigt får føling med om man skal vaske hver gang eller hvordan.

Vi bruger skumvaskeklude når vi skifter ble herhjemme og vådservietter nr vi er ude

Anmeld

24. august 2011

Clisolka

Vi bruger skumvaskeklude herhjemme, og når vi er ude er det vaskeservietter 

Anmeld

24. august 2011

serinasmor

vi vasker ikke hver gang ... vi gjorde til at starte med, men hun blev så rød og sprækket af det at vi holdt op med det ... vi vasker kun når der er afføring ... vi bruger en skål med rent lunkent vand og halve skumklude( 4-7 pr gang alt efter behov)... når hun er blevet vasket tører vi hende med en vaskeklud (som var den et håndklæde i miniformat) .. den vaskeklud bruges KUN til numsen ..

når vi er på tur bruger vi vådservietter

Anmeld

24. august 2011

millesofie

modesty skriver:

Hej alle,

På forhånd tak for svar. 

jeg brugte baby pads (store vat rondeller) i starten og der vaskede jeg næsten hver gang, jeg tog det lidt på fornemmeren

da hun begyndte at få lidt andet end modermælk (ca 4mdr) brugte jeg en blanding af baby pads, engangs vaskeklude og alm vaskeklude

efter de 6 mdr begyndte jeg mere og mere at bruge vådservietter, men det var mest fordi vi altid var på tur, og jeg bruger stofbleer til hende så vasketøj var der nok af

føl dig frem, du finder hurtigt ud af hvad der passer jer bedst

Anmeld

24. august 2011

*Sofie*

modesty skriver:

Hej alle,

På forhånd tak for svar. 

Jeg bruger altid vådservietter, både ude og hjemme.
Hvis det er en prut-ble får hun naturligvis den helt store tur, og hvis det er en tisseble tørrer jeg lige front og bag med en enkelt serviet inden der kommer en ren ble på

Anmeld

24. august 2011

Thereseh

modesty skriver:

Hej alle,

På forhånd tak for svar. 

Vi bruger flonelvaskeklude, hver gang m lunkent vand. Derefter smører vi med lidt salve på numsen. Jeg vasker en kogevask hveranden dag, men det gør mig ikke noget. Isaac får d numse af vådservietter og dem af skum.

Anmeld

24. august 2011

modesty

Tusind tak for svar, alle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.