Lillebitte fyr i DP, hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. august 2011

L-Mortil3

Åh ha, mange mange tanker
Lillebitte Milan på 6 mdr skal starte i DP 1 sep.

Men hvad pokker skal sådan en lille fyr have med?
Liam var jo 10 mdr i sin tid, og kunne gå og det hele...
Men Milan kan jo ingenting?

Skal han have legetæppe med? Hvilket udetøj? Hvad med maden, puuuha ja hvad med maden? Han er jo babsebarn, og tager IKKE flaske, han får dog nu grød 3 gange dagligt, så der er jo mulighed for at fodre ham lidt...

Ih hvor er jeg nervøs denne gang, jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på altså!

Hvad havde jeres barn på 6 mdr med i DP?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

Mathilde

Jeg kan godt forstå du bekymrer dig...

Celina var også 6mdr da hun startede i dp. Hun var også babsebarn og ville hverken have flaske eller grød så jeg malkede ud og så ville hun tage min mælk i en tudekop. Dp kunne så efter noget tid få lidt grød i hende... Og hun overlevede nu var hun så også kun afsted 3 dage i ugen og kun ca. 4timer...

Hun havde en sovedragt med samt hue og vanter + futter. Legetæppe og lign. havde dp selv.

Men synes da bare du skal spørge din dp, hvad hun mener der bliver brug for til Milan

Anmeld

24. august 2011

ledermus

kigger lige med her for Oliver kommer også til at være 6 måneder når han starter i dp

Anmeld

24. august 2011

MinNoah

Min dreng var 7 mdr da han startede, han kunne heller intet

Vigtigt er det at han har regnbukser (evt termobukser indenunder) for min dreng sad fx meget i sandkassen når de var udenfor, han kunne kun sidde, intet andet

Mht. mad - så væn ham til fx at få en tidlig morgen"babs", og derefter morgengrød, og grød til frokost... Vores DP lavede øllebrød eller havregrød dengang... og så begyndte han jo så småt at kunne gnave i en peberfrugt, agurk o.lign. el. riskiks fx

held og lykke med det (det gode ved at de er så små når de starter er at de som oftest ikke reagerer med gråd osv ved aflevering)

Anmeld

24. august 2011

L-Mortil3

Uha hvor jeg frygter det Liam var MERE end klar da han var 6 mdr, men gik jo så med mig til 10 mdr, også derfor Milan er sat til at skulle starte så tidligt, men Milan er bare en heeeeelt anden dreng, uha uha hvordan skal det ikke gå

Må ud og kigge i gemmerne efter sovedragt. Kan man få regntøj/termo så småt? (68/74) ...

Puha det bliver spændende, må lige have en snak med DP hvad hun har, det var en god ide!

Anmeld

24. august 2011

Pige2009

Line&Liam&Milan skriver:

Åh ha, mange mange tanker
Lillebitte Milan på 6 mdr skal starte i DP 1 sep.

Men hvad pokker skal sådan en lille fyr have med?
Liam var jo 10 mdr i sin tid, og kunne gå og det hele...
Men Milan kan jo ingenting?

Skal han have legetæppe med? Hvilket udetøj? Hvad med maden, puuuha ja hvad med maden? Han er jo babsebarn, og tager IKKE flaske, han får dog nu grød 3 gange dagligt, så der er jo mulighed for at fodre ham lidt...

Ih hvor er jeg nervøs denne gang, jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på altså!

Hvad havde jeres barn på 6 mdr med i DP?

Ring og spørg, hvordan og hvorledes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.