Min søn på 2 år går i dagpleje, en dejlig dagpleje med en sød DP-mor og 3 andre søde og stille og rolige børn... De kommer godt ud af det alle børnene, der er ingen "Bisser" imellem som slår osv. ( De er 2,5 år, 2 år, 15 mdr og 10 mdr).
Min dreng er den stille og rolige type, han trives bedst i mindre grupper og er ikke udfarende, men skal se tingene an.
Min DP-mor fortæller mig ofte når jeg henter ham at han har reageret når de har haft besøg, været på legepladsen osv. sammen med andre DP-mødre og deres børn. Dp-mor opfatter det ikke som om min søn bliver bange - men han stiller sig og skriger/brokker sig - og sidder helst i nærheden af DP-moren, og som om han gerne vil sige "kan vi ikke bare gå hjem og kun være os 5 "sædvanlige" .
DP mor mener han snart er "For stor" til at reagere sådan - men hvad kan jeg lige gøre?
Ja han er en forsigtig dreng når der er mange mennesker, men oplever ham ikke selv som skrigende eller grædende når vi er I store forsamlinger. Vi går i mødregruppe, ser familien osv. og er temmelig meget sammen med mange mennesker på en gang, hvor jeg synes han håndterer det fint. Kan ikk se jeg kan gøre noget anderledes for at hjælpe ham over hans skrigeri/brok(utryghed når de er sammen med mange børn...?
Det skal siges at han har haft meget ferie her i sommers, og inden ferien var han begyndt at blive "god" - altså bedre kunne håndtere mange mennesker og mange børn sammen... Skal han bare lige vænnes til hverdagen igen?
Andre der har oplevet deres 2-årige reagerer sådan?
(frygter jo børnehavestart om 1 år, hvis han ikke bryder sig om mange børn på et sted
) HVad kan jeg gøre for at hjælpe ham?
Anmeld