Bæresele eller bærerygsæk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.603 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. august 2011

Aagaard

Hej alle i kloge hoveder!

Vi går her hjemme og snakker om, hvorvidt vi skal vælge det ene eller det andet.

Hvad er jeres erfaringer?
Får man brugt bæreselen til en efterårs/vinterbaby? Hvad er fordelene ulemperne og hvilken en skulle det evt. være?

Hvor stor skal baby'en være for at kunne bruge bærerygsækken? Hvad er fordele og ulemper ved den?
Er man udsat for gylp og snot i nakken konstant, eller er det intet problem?

Håber i kan hjælpe os i vores overvejelser

Line og Nick

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Mussen2

Kan kun sige jeg har prøvet babybjørn bæresele og den kan man kun have på i max 15 min. så er ens skuldrer total ødelagt. Det har jeg hørt fra flere andre også.

Jeg købte en skildpasse, som var nem og meget behagelig at bruge.

Anmeld

23. august 2011

Aagaard

Mussen2 skriver:

Kan kun sige jeg har prøvet babybjørn bæresele og den kan man kun have på i max 15 min. så er ens skuldrer total ødelagt. Det har jeg hørt fra flere andre også.

Jeg købte en skildpasse, som var nem og meget behagelig at bruge.

Ok, vi har nemlig lige været i babysam og kikke, de har KUN babybjorn bæreseler.

Hvad er en skildpasse? Jeg har søgt den på google og den foreslår mig kun skildpade..

Anmeld

23. august 2011

serinasmor

Har denne ...

http://www.babysam.dk/carryme-slynge.aspx

serina kunne i vinters( 1 år gammel) sidde i den under min graviditetsfrakke ... kan sagtens bære hende i den endnu ... var ude at kravle i klipper med hende i den i sommer (1½år og 11,5 kg i 1 time) uden problemer .... Jeg har desuden brugt den meget indendørs når jeg skulle lave mad til når kæresten kom hjem fra job og serina ikke ville andet end hænge ved mig ... med lidt hjælp kan børnene også sidde på ryggen ...da du bærer med hele skulderen og ikke som en rygsæk giver den rigtig god komfort ..

Anmeld

23. august 2011

Nemesis

Jeg har en Weego bæresele/rygsæk men den er først rigtig god nu hvor Sara er blevet større også selvom den faktisk har særligt præmatur indlæg i.

Så jeg brugte en vikle..troede virkelig det ville være besværligt med sådan en, men blev bare rigtig glad for den og det blev sara også.

I dag bruger faktisk kun rygsækken og den sidder virkelig fantastisk. Jeg kan sagtens have hendes 10 kg på ryggen i flere timer uden at det mærkes.

Viklen virker ligesådan når man for fordelt stoffet rigtig hen over skuldre og ryg.

http://www.weego.com/

Sisse

Anmeld

23. august 2011

lilledittemor

Aagaard skriver:

Vi går her hjemme og snakker om, hvorvidt vi skal vælge det ene eller det andet.

Får man brugt bæreselen til en efterårs/vinterbaby? Hvad er fordelene ulemperne og hvilken en skulle det evt. være?

Hvor stor skal baby'en være for at kunne bruge bærerygsækken? Hvad er fordele og ulemper ved den?

Line og Nick

Vi har en babybjørn som skal bruge til vores datter som kommer til december.
Vi har lånt den af min bror som også brugte den til sin datter om vinteren Så det kan man sagtens - de skal selvfølgelig bare have nok overtøj på.

Min bror har også en bære-rygsæk, den brugte de da hun blev større - men hvad jeg har hørt, har de kun positivt om den
Den brugte de da de gik tur i bjergene i Italien.
(Tror ikke at den kan bruges til helt små baby'er - mener at de skal kunne sidde selv )

Anmeld

23. august 2011

Mumto3

En bæresele som SLYNGE (ikke babybjørn) er genial også til vinterbørn :-)

Du kan have dem siddende i timevis, det er sundt for deres motoriske udvikling (modsat babybjørn som belaster babys ryg og derfor er der tidsbegrænsning på hvor længe man må bære de små) og så har de det dejligt varm lige om af mor/far når det er koldt og vinter :-)

Anmeld

23. august 2011

N&J

Aagaard skriver:

Line og Nick

Jeg har haft begge dele, men en bærestol sad ikke særlig godt på mig, til gengæld har jeg været så lykkelig for min bæresele, som min datter stadig bruger når vi er på lande ture, jeg havde hende fx. med på Vesuv, og der var den yderst nyttigt, den kan bære op til 22 kg 

Da hun var yngre brugte jeg en babybjørn, og kunne ikke have undværet en bæresele, ville bare ønske jeg havde kendt til denne noget før.. 

Anmeld

23. august 2011

Aagaard

Så en bæresele af en eller anden slags (ikke babybjorn lyder det til) hmmm

Måske skulle vi ønske os en bæresele nu her og så en rygsæk til jul...?
Jeg syntes godt nok det er svært.. vi har ret begrænsede midler selv, så får vi den ikke forærende i gave, bliver vi nok nødtil at vælge...

Men det lyder til at alle jer foretrækker en bæresele frem for en rygsæk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.