Hvilket stof?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. august 2011

linemus

Jeg vil gerne sy en meitai/skildpaddeslynge, men hvilken slags stof skal jeg købe? Det skal jo kunne holde til en pæn vægt

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Nettemor

jeg ved det desværre ikke men jeg ville spørge i stof butikken de ved jo hvad der er at vælge imellem.

men jeg ved at panama er noget stærk bomulds stof. men skal ikke kunne sige om det kan bruges..

Anmeld

25. august 2011

VIPpigen

linemus skriver:

Jeg vil gerne sy en meitai/skildpaddeslynge, men hvilken slags stof skal jeg købe? Det skal jo kunne holde til en pæn vægt

- Line

Her er en side hvor hun fortæller hvad du skal bruge... INKL. kaffe

http://theillferrold.blogspot.com/2010/05/hvordan-du-syr-en-mt.html

Anmeld

25. august 2011

linemus

VIPpigen skriver:

Her er en side hvor hun fortæller hvad du skal bruge... INKL. kaffe

http://theillferrold.blogspot.com/2010/05/hvordan-du-syr-en-mt.html

1000 tak! Hvor er den flot. Jeg håber, jeg kan finde ud af det

Anmeld

25. august 2011

millesofie

ellers så er cowboys stof med en smule elastik i også godt (men kun lidt)

det har jeg brugt

Anmeld

25. august 2011

VIPpigen

linemus skriver:

1000 tak! Hvor er den flot. Jeg håber, jeg kan finde ud af det

Held og lykke. Har selv kun overvejet at sy en, men tror ikke Lilje vil få meget glæde af at hænge på maven med hovedet ind mod mig nu hun er så gammel

Anmeld

25. august 2011

mariamiss6

Du skal bruge babyfløjl til stropperne... Det skal du fordi der ligesom er "modhager" på, så det ikke så let kan glide i knuden

Elastisk stof er en dååårlig idé hvis du spørger mig....

Og til panelet/bærestykket skal du bruge fast stof... Jeg brugte 2 lag af babyfløjlet, og et lag fast pyntestof til den synlige del

Du kan evt. bruge 1 lag fløj i midten, og et stykke pyntestof på både for og bagside. Hvis du så bruger to forskellige slags pyntestof (stadig fast og stærkt) så har du en vendbar sele Så kan den gå til både far og mor

Anmeld

25. august 2011

linemus

VIPpigen skriver:

Held og lykke. Har selv kun overvejet at sy en, men tror ikke Lilje vil få meget glæde af at hænge på maven med hovedet ind mod mig nu hun er så gammel

Det tror jeg da sagtens hun kan. Den kan jo også bruges på ryggen, og den skulle være super at bære. Min Sofie er fra maj 2010, og hende vil jeg gerne bære rundt på

Anmeld

25. august 2011

linemus

mariamiss6 skriver:

Du skal bruge babyfløjl til stropperne... Det skal du fordi der ligesom er "modhager" på, så det ikke så let kan glide i knuden

Elastisk stof er en dååårlig idé hvis du spørger mig....

Og til panelet/bærestykket skal du bruge fast stof... Jeg brugte 2 lag af babyfløjlet, og et lag fast pyntestof til den synlige del

Du kan evt. bruge 1 lag fløj i midten, og et stykke pyntestof på både for og bagside. Hvis du så bruger to forskellige slags pyntestof (stadig fast og stærkt) så har du en vendbar sele Så kan den gå til både far og mor

Tusind tak, Maria!

Anmeld

25. august 2011

Kløver

linemus skriver:

- Line

det skal bare være noget godt fast stof, du lægger det dobbelt når du syr stropper og sæde. Kan nok ik anbefale en meget tynd bomuld, men ellers er babyfløjl, blød comboystof/babycomboy eller kraftig bomuld ik det værste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.