jeg skal måske til at lege rigtig husmor men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. august 2011

Mother-love

Har nogle spørgsmål omkring det med at lave sit eget Vælling. Når nu man må vel ikke sætte det ind på køl og så varme det i microen igen efter det er blevet blandet ligesom man kan gøre med mme ? For hirse,ris og majs melet skal jo blandes i når vandet er kogende ikk? Man kan ikke bare putte det i afkølet vand sammen med mme pulveret kan man?
Hvis man nu ikke må det må man så sætte det blandet vand med melet i køleskabet og lade det stå til man skal bruge det og så komme mme i før man varmer det i microen?

Michelle mor til isabella 12 uger idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

kitra

michelledam skriver:

Har nogle spørgsmål omkring det med at lave sit eget Vælling. Når nu man må vel ikke sætte det ind på køl og så varme det i microen igen efter det er blevet blandet ligesom man kan gøre med mme ? For hirse,ris og majs melet skal jo blandes i når vandet er kogende ikk? Man kan ikke bare putte det i afkølet vand sammen med mme pulveret kan man?
Hvis man nu ikke må det må man så sætte det blandet vand med melet i køleskabet og lade det stå til man skal bruge det og så komme mme i før man varmer det i microen?

Michelle mor til isabella 12 uger idag

Øhh må man ikke varme det igen???? det gør jeg da. Jeg laver det når vi har spist aftensmad og sætter det i køleskabet helt færdig med mme i og så varmer jeg det når hun skal ha det i mikro

Anmeld

22. august 2011

janne1986

Jeg har selv haft lavet majvælling og jeg kogte det til den konsistens jeg ville ha, satte det på køl og så når Lykke sku ha det kom jeg erstatningspulver i og så i mikroen....

Anmeld

22. august 2011

Mother-love

janne1986 skriver:

Jeg har selv haft lavet majvælling og jeg kogte det til den konsistens jeg ville ha, satte det på køl og så når Lykke sku ha det kom jeg erstatningspulver i og så i mikroen....

Godt nok så er det ski det jeg gør.;-)

Anmeld

22. august 2011

kitra

janne1986 skriver:

hvorfor må det ikke laves færdigt og så varmes op igen? altsår med mme i?

Anmeld

22. august 2011

M&M's Mor

Da mine var små fik jeg den besked af SP at jeg gerne måtte lave det helt færdigt med MME osv og så stille det på køl og på denne måde måtte det stå i 24 timer før det så skulle smides ud...

Held og lykke...

Anmeld

22. august 2011

janne1986

kitra skriver:

Tror jeg også man må, var bare ik det jeg gjorde for lavede en stor portion, så jeg ku fortynde det lidt når det var afkølet... Og så hældte jeg det i en anden flaske når den bette sku have det og lavede det derfor først "færdigt" der

Anmeld

22. august 2011

Mother-love

kitra skriver:

Det jeg mener er at vandet med melet i skal være helt koldt før mme kommer i. For ellers svarer det jo til at det bliver varmet op to gange. Og det er jo ikke sundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.