Søger lækker bradepandekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.282 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. august 2011

Halløjsa

Skal lave kage til forældremøde imorgen, er der nogen af jer søde pige der bare har opskriften på den mest lækre og nemme kage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

HeidiØ

babytwins skriver:

Skal lave kage til forældremøde imorgen, er der nogen af jer søde pige der bare har opskriften på den mest lækre og nemme kage..

Chokoladekager går man aldrig fejl af!! Og den her opskrift laver jeg tit, den er såååå god!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=28943

Anmeld

22. august 2011

maria_wlt

babytwins skriver:

Banan/chokolade kage...

SUPER GOD og dejlig svampet..

125 g smør
175 g mel
1 tsk natron
1 nip salt
1 tsk stødt kanel
175 g sukker
2 store modne bananer
2 æg, let sammenpiskede
5 spsk kogende vand
175 g grofthakket mørk chokolade

Forvarm ovnen til 160 grader. Smør en 1 liters franskbrødsform og beklæd bund og sider med et stykke bagepapir. Sigt mel, kanel, natron og salt i en skål og sæt det til side. Kom smør og sukker i en anden skål og pisk det til det er lyst og luftigt.
Pisk bananerne og æggene i smøret, det kan godt se ud som om det skiller men det er uden betydning. Rør skiftevis mel og kogende vand i lidt af gangen til alt er optaget i dejen, rør derefter det gorfthakkede chokolade i.
Hæld dejen over i formen og glat overfladen. Bag kagen i 1 time og 10 min, lad den derefter afkøle i formen i 30 min, vend den ud, fjern bagepapiret.

Anmeld

22. august 2011

Zafir

Jeg har en opskrift på kærnemælkskage liggene her inde. Den passer perfekt til en bradepande og smager syyyyygt godt med det dersens chokosnask (usundt) ovenpå hehe

Anmeld

22. august 2011

Halløjsa

Zafir skriver:

Jeg har en opskrift på kærnemælkskage liggene her inde. Den passer perfekt til en bradepande og smager syyyyygt godt med det dersens chokosnask (usundt) ovenpå hehe

hvor kan jeg finde den henne....

Anmeld

22. august 2011

Halløjsa

maria_wt skriver:

Banan/chokolade kage...

SUPER GOD og dejlig svampet..

125 g smør
175 g mel
1 tsk natron
1 nip salt
1 tsk stødt kanel
175 g sukker
2 store modne bananer
2 æg, let sammenpiskede
5 spsk kogende vand
175 g grofthakket mørk chokolade

Forvarm ovnen til 160 grader. Smør en 1 liters franskbrødsform og beklæd bund og sider med et stykke bagepapir. Sigt mel, kanel, natron og salt i en skål og sæt det til side. Kom smør og sukker i en anden skål og pisk det til det er lyst og luftigt.
Pisk bananerne og æggene i smøret, det kan godt se ud som om det skiller men det er uden betydning. Rør skiftevis mel og kogende vand i lidt af gangen til alt er optaget i dejen, rør derefter det gorfthakkede chokolade i.
Hæld dejen over i formen og glat overfladen. Bag kagen i 1 time og 10 min, lad den derefter afkøle i formen i 30 min, vend den ud, fjern bagepapiret.

lyder lækker... mums.. elsker banan kage

Anmeld

22. august 2011

Zafir

babytwins skriver:

hvor kan jeg finde den henne....

HER https://www.baby.dk/debat/22541pi3/andet/kun-til-op skrifter.aspx#GoToMessage

side 3, hvis den ikke tager siden med i linket
Den gamle opskriftstråd fra kageklubben. Den er kanon Mange lækre sager...

Anmeld

22. august 2011

Halløjsa

Zafir skriver:

HER https://www.baby.dk/debat/22541pi3/andet/kun-til-op skrifter.aspx#GoToMessage

side 3, hvis den ikke tager siden med i linket
Den gamle opskriftstråd fra kageklubben. Den er kanon Mange lækre sager...

åh ja den har jeg i forvejen, og det er bare altid den jeg laver, men den er super god...

Anmeld

22. august 2011

Zafir

babytwins skriver:

åh ja den har jeg i forvejen, og det er bare altid den jeg laver, men den er super god...

Nåååeee hehe Men så er det jo beviset på at den er god

Ellers bruger jeg tit Annes giftkage, på DK kogebogen. Det er den første der kommer frem, når man søger på giftkage. Den er MOTHERF***** nem og smager SUUUUUPER nice Jeg bruger den også til kagebunde bare uden 'gift' hehe

Anmeld

22. august 2011

Halløjsa

Kom med forslag pige det er imorgen jeg skal bage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.