Hvordan ændrer jeg lillepigens spisemønster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. august 2011

Jeanette-Hemdrup

Hej allesammen!

Jeg har en fantastisk lille datter på 7 uger som desværre har fået den dårlige vane at hyggespise - dvs at hun spiser gerne hver 1 1/2 - 2 time, hvilket betyder at hun jo heller ikke sover mere end max 2 timer ad gangen i dagtimerne. Dette er hårdt for både hende og mig, da jeg aldrig når at få slappet ret meget af inden hun er vågen og sulten igen.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får brudt denne rutine?? 

Håber at I kan hjælpe 

Vh. Jeanette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

SussieThyssen

Jeanette-Hemdrup skriver:

Hej allesammen!

Jeg har en fantastisk lille datter på 7 uger som desværre har fået den dårlige vane at hyggespise - dvs at hun spiser gerne hver 1 1/2 - 2 time, hvilket betyder at hun jo heller ikke sover mere end max 2 timer ad gangen i dagtimerne. Dette er hårdt for både hende og mig, da jeg aldrig når at få slappet ret meget af inden hun er vågen og sulten igen.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får brudt denne rutine?? 

Håber at I kan hjælpe 

Vh. Jeanette

Mange spædbørn får den uvane, og du kan faktisk ikke gøre så meget andet end at prøve at trække hende lidt inden du lægger hende til brystet igen..bare 5 min mere imellem hver gang, kan langsomt vende hende, men det vil tage tid.
Nogle lever så med uvanen, der før eller siden aftager.
Og så er der lige det også..har du mælk nok til hende?? For hun kan jo vitterligt også være sulten, fordi hun ikke bliver mæt nok.

Få evt. en snak med SP..det kan være hun har et par gode tips.

Kærligst

Anmeld

22. august 2011

SaNiNa

Tror ikke der er så meget du kan gøre da jeg i sin tid ammede Nicklas spiste han hver 2 time hele dagen, men så sov han godt om natten ammede 1 gang.

Sådan var det bare og da han var 3½månede ville han ikke ammes mere og flasken ville han ikke tage imod så vi begyndt på grød.

Du må bare søger for at slappe så meget af du nu kan mens hun sover.

Anmeld

22. august 2011

Jeanette-Hemdrup

SussieThyssen skriver:

Mange spædbørn får den uvane, og du kan faktisk ikke gøre så meget andet end at prøve at trække hende lidt inden du lægger hende til brystet igen..bare 5 min mere imellem hver gang, kan langsomt vende hende, men det vil tage tid.
Nogle lever så med uvanen, der før eller siden aftager.
Og så er der lige det også..har du mælk nok til hende?? For hun kan jo vitterligt også være sulten, fordi hun ikke bliver mæt nok.

Få evt. en snak med SP..det kan være hun har et par gode tips.

Kærligst

Jeg er faktisk ikke sikker på at hun får nok, for hun har en tendens til at falde i søvn mens hun bliver ammet og så vågner hun 5-10 min efter jeg har lagt hende ned og så kan jeg starte forfra så at sige..

Anmeld

22. august 2011

SussieThyssen

Jeanette-Hemdrup skriver:

Jeg er faktisk ikke sikker på at hun får nok, for hun har en tendens til at falde i søvn mens hun bliver ammet og så vågner hun 5-10 min efter jeg har lagt hende ned og så kan jeg starte forfra så at sige..

Ja, det er tit den der dumme uvane de kan udvikle og de så kun bliver halvmætte.

Jeg synes da du lige skal snakke med SP om det.

Anmeld

22. august 2011

Jeanette-Hemdrup

SussieThyssen skriver:

Ja, det er tit den der dumme uvane de kan udvikle og de så kun bliver halvmætte.

Jeg synes da du lige skal snakke med SP om det.

Ja det må jeg hellere. Hun tager heldigvis fint på, men det er godt nok hårdt at ha hende hængende hele dagen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.