lidt hjælp tak dep

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. januar 2009

trolden

da jeg igen har en depression skulle jeg lige til tjeck i går hos lægen, og det gik godt, hun forlænge min sygemeldning så nu skal jeg ikke tænke på det.

Jeg fik en repcet igen på pillerne med dajeg så kom på appotekte blev jeg spurt om jeg vil have et billigere udgave en den jeg havet på repceten jeg sage ja uden rigtig at tænke over det. kom så til at tænke på da jeg kom hjem om jeg ikke skulle havet fået det andet, min læge siget nemlig at det kun er det mærke som man må få når man er gravid, mener det hed fodulin... det mærke jeg fik med hjem hedder fondur sandoz. vil der ske noget ved babye ved at tag det??
jeg har læst på nette at det kan give nyfødte ryster, søvnproblemer og svært ved at sutte,, `men at man godt kan andvende det ved gravide....ved ikke rigtig om jeg skal forsætte med dem, nogle der kender noget til det mærke?
Eller skal jeg bare renge med at det viker på samme måde som det jeg skulle have haft? må de godt udlevere et middel som kan skade fosteret når man skal have et som gravide må få

Håber i kan finde hovede og hale idet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2009

Becks

trolden skriver:

da jeg igen har en depression skulle jeg lige til tjeck i går hos lægen, og det gik godt, hun forlænge min sygemeldning så nu skal jeg ikke tænke på det.

Jeg fik en repcet igen på pillerne med dajeg så kom på appotekte blev jeg spurt om jeg vil have et billigere udgave en den jeg havet på repceten jeg sage ja uden rigtig at tænke over det. kom så til at tænke på da jeg kom hjem om jeg ikke skulle havet fået det andet, min læge siget nemlig at det kun er det mærke som man må få når man er gravid, mener det hed fodulin... det mærke jeg fik med hjem hedder fondur sandoz. vil der ske noget ved babye ved at tag det??
jeg har læst på nette at det kan give nyfødte ryster, søvnproblemer og svært ved at sutte,, `men at man godt kan andvende det ved gravide....ved ikke rigtig om jeg skal forsætte med dem, nogle der kender noget til det mærke?
Eller skal jeg bare renge med at det viker på samme måde som det jeg skulle have haft? må de godt udlevere et middel som kan skade fosteret når man skal have et som gravide må få

Håber i kan finde hovede og hale idet

Jeg ville vente med og tage dem og så ringe til min læge på mandag...

God bedring
Knus

Anmeld

11. januar 2009

malou

først og fremmest tillykke med din forlængelse af din sygemelding...så er der ingen stress og jag mht den!! Dernæst vil jeg sige, at jeg bestemt synes du skal bytte kopi pillerne imorgen på apoteket. Hvis din læge har sagt det er de eneste der duer når du er gravid ville jeg ikke turde bruge de andre!
Ved godt folk siger at jamen der er jo det samme i de billige piller.Det er muligt men mht psyiske lidelser vil jeg ikke tage nogen chancer.

Jeg kender ALT til at have en depression og til det psykiatriske system.Levede med en manio/depre. mand i 4 år, hvor han røg ind og ud fra Sankt Hans (psyk. hospital)
plus jeg selv har været indlagt 6 md efterfølgende da han forsøgte at slå mig ihjel.. men det er en anden historie. Det jeg vil sige er at sådanne piller er ikke til at spøge med og du kan sagtens vente med at tage din "ration" til mandag da anti-dep. medicin for det meste er depot medicin!!

knus malou

Anmeld

11. januar 2009

Diana...

Der vare et program i fjernsynes netto om dette her for et år siden. og det skulle ha samme virkning, lægerne skal bare skrive en rep på det dyre og apoteket skal tilbyde det billige for de undersøgte nemlig hvorfor at lægerne altid skrev en rep på det dyre og der skulle ikke være nogen forskel. Jeg havet selv en dep for 1 1/2 år siden og tog det billige men hvis jeg havet været gravid havet jeg helt klart taget det dyre især hvis min læge havet sagt det er det eneste.

Anmeld

11. januar 2009

twinboys

Jeg ville ikke tage det billige, men dem lægen anbefalte...God bedring

Majbritt

Anmeld

11. januar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg synes du skal gå ned på apoteket i morgen og spørge om du kan tage de billige når du er gravid. Eller ringe til din læge og spørge.

Anmeld

11. januar 2009

HeY

Hey .
Synes du skal høre din læge imorgen .
det er det meste sikre at gøre ..

Kram

Anmeld

11. januar 2009

Mary

Umiddelbart er min mening, at det er fuldstændig det samme i de to præparater - i de billige og dyre piller! Fx har jeg selv taget Cipramil, men jeg fik stort set altid Akarin udleveret på apoteket da det er fuldstændig det samme produkt, men billigere. Det var også mod depression i øvrigt, og jeg tog det også under graviditet og amning, uden problemer! MEN, jeg synes stadigvæk du skal ringe til apoteket eller din læge i morgen og spørge, og hvis du skal igang med pillerne inden, så ring til lægevagten og spørg! Det er jo vigtigt at du kommer igang med pakken hvis du skal.

Anmeld

11. januar 2009

JonTri

Hej...
Du skal ikke se på hvad pillerne hedder men på hvad indholdsstoffet i dem hedder. Det står som regel under præperatnavnet og du kan derefter slå det op på medicin.dk.
Apotheket må ikke udlevere kopi-piller uden at de er identiske mht indholdsstoffet, og de har pligt til at udlevere det billigste - hvis det er det kunden ønsker. Det med spædbarnsrystelser mm. har din læge sikkert vurderet som en nærmest ikke eksisterende risiko. Man skal jo vurdere hvad der ville ske, hvis du ikke fik præperatet.
Du kan altid dobb. tjekke med læge eller apothek jo.

Mvh Rikke - psykiatrisk sygeplejerske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.