Søskende og størrelser...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. januar 2009

Honningblomst

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre om Jeres børn var nogenlunde lige høje på samme alder....
Mine de to ældste har jo ikke samme far og der er meget forskel på deres højde og vægt på samme alder.Har tænkt det måtte være pga de ikke deler helt de samme gener...men nu har jeg lige målt Konrad og han er meget lavere end Bertram var på samme alder...vægten er han mere med end Jeppe, men højde følger han ham.
Dvs han er nu 11 cm lavere end sin bror da han var samme alder...er det ikke vildt??
Andre med børn af samme køn der er så forskellige??

Knus Eva...som har to søstre og vi er alle stort set lige høje...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2009

Heidi B

Hej....

Jeg hat tvillinge drenge der har fulgtes ad, indtil 2 års undersøgelsen...
Der var et kilos forskel og 4 cm i højden....

Bliver spændende at følger fremover...

Heidi

Anmeld

10. januar 2009

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Hej....

Jeg hat tvillinge drenge der har fulgtes ad, indtil 2 års undersøgelsen...
Der var et kilos forskel og 4 cm i højden....

Bliver spændende at følger fremover...

Heidi

Ja, de kan også nå at rykke fra hinanden så...men det er vildt ved 3 år at der er 11 cm og 2½ kg....dog var Bertram 700g større end Konrad.

Anmeld

11. januar 2009

twinboys

Mine har næsten altid fulgtes ad... De vejer de det samme og der er 5 cm til forskel...

Majbritt

Anmeld

11. januar 2009

ekzunz

Her følges Kenneth på 14 og Kasper på 12 ad. Der er kun ca. 1-2 kg. og 1 cm i højden til forskel. De er nu ca. 160 og vejer 45-46 kg. De bruger også samme nr. i sko. Da de var mindre var Kenneth større, men de sidste 3-4 år har de fulgtes ad.

Men 11 cm? Er Konrad ikke kun lige ved at blive 3? Det er da en stor forskel på 3 årige drenge...Mener Lukas var 105 cm. til 3 års undersøgelsen.

Super-godt profilbillede i øvrigt

Rikke

Anmeld

11. januar 2009

Honningblomst

Her følges Kenneth på 14 og Kasper på 12 ad. Der er kun ca. 1-2 kg. og 1 cm i højden til forskel. De er nu ca. 160 og vejer 45-46 kg. De bruger også samme nr. i sko. Da de var mindre var Kenneth større, men de sidste 3-4 år har de fulgtes ad.

Men 11 cm? Er Konrad ikke kun lige ved at blive 3? Det er da en stor forskel på 3 årige drenge...Mener Lukas var 105 cm. til 3 års undersøgelsen.

Super-godt profilbillede i øvrigt

Rikke

Jo, det er han...han bliver 3 om to mdr. og er 91cm...Bertram var 102,5 cm da han blev 3 år...jeg synes også det er vildt meget i forskel.
Men Konrad følger Jeppe, som bliver 12 år til maj og kun er 139cm. Bertram som lige er blevet 6 år er 130cm.
Men synes bare det er meget der er forskel....
Nå, mine børn vokser som deres mor er-griner- enten eller, ikke noget med famlende midt imellem...
Tak for dit svar og for de pæne ord om mit nye billede...-smiler
Knus..

Anmeld

12. januar 2009

finkedinke

Mine to piger har samme far og var fra fødslen meget forskellige.
Den ældste var meget spinkel og kunne næsten se helt afpillet ud. Hun voksede langsomt og først nu hvor hun er 7 år har hun i højden indhentet sine jævnaldrende, men hun er stadig meget spinkel, trods det at både jeg og faderen er kraftige.

Min yngste datter var større ved fødslen og indtil hun blev 2½-3 år var hun både meget længere og tungere end søsteren var på samme alder. Nu er hun 3½ og er nu tættere på søsteren. Hun er ved at lægge baby-kroppen af sig og er nu også noget spinkel i det, men hun ser ikke helt så mager ud ud som søsteren gjorde.

Min mand og hans bror er født med 1½ års mellemrum af samme forældre og er meget forskellige, både igennem barndommen og som voksne. Min mand har tendens til få lidt mave, er kraftig og højere, hans bror er spinkel og meget senet at se på og kan slet ikke tage på i vægt. Min mand har alt sit hår endnu, hvorimod broderen var ret tyndhåret i en alder af 25:-(

Mine egne to brødre som har samme far men ikke samme mor ligner hinanden helt vildt meget både i krop, ansigt og sind. Og der er endda 15 år mellem dem. De har altid været som to dråber vand trods forskellige mødre.

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.