må man blande mme med vælling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.272 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2011

Anonym trådstarter

Min datter er 2.5 måneder og har fået grøn lys af sp til ku give hende vælling da hun ikke blev ordentligt mæt. Men tænkte på om man egentlig måtte blande det sammen. Sådan at hun f.eks fik en flaske omkring middagstid som fylder lidt mere end end almindelig flaske.

Hvis man ikke må det. Er det så okay at give to flasker om dagen med vælling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Kløver

Anonym skriver:

Min datter er 2.5 måneder og har fået grøn lys af sp til ku give hende vælling da hun ikke blev ordentligt mæt. Men tænkte på om man egentlig måtte blande det sammen. Sådan at hun f.eks fik en flaske omkring middagstid som fylder lidt mere end end almindelig flaske.

Hvis man ikke må det. Er det så okay at give to flasker om dagen med vælling?

jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål, der skal jo mme i når man laver vælling ?

Anmeld

22. august 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål, der skal jo mme i når man laver vælling ?

Da ikke i majsvælling? Der står tilsæt kun vand på kassen. Det er det fra beauvais?

Anmeld

22. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Da ikke i majsvælling? Der står tilsæt kun vand på kassen. Det er det fra beauvais?

Hvis der står på æsken at man kun skal tilsætte vand, så er der allerede mælkepulver i blandingen, og så skal der ikke mme i.
Er det der imod gammeldags vælling lavet på Maizenamel, kogt på vand, så skal der naturligvis mme-pulver i.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hvis der står på æsken at man kun skal tilsætte vand, så er der allerede mælkepulver i blandingen, og så skal der ikke mme i.
Er det der imod gammeldags vælling lavet på Maizenamel, kogt på vand, så skal der naturligvis mme-pulver i.

Kærligst
Sussie

Ja men mit spørgsmål er om jeg må lave en flaske til hende til middag hvor jeg f.eks blander 100ml mme og 100 ml vælling? Og noget andet er har aldrig forstået det med at folk siger risvælling? For det er jo grød eller er det ikke?

Anmeld

22. august 2011

Anonym trådstarter

22. august 2011

Koen.

Altså så længe du ikke blander mme og vælling i samme flaske så må du gerne give hende det lige efter hinanden hvis hun kan spise det og mener der står max 2 flasker om dagen på pakken

Anmeld

22. august 2011

Anonym trådstarter

Tanja. skriver:

Altså så længe du ikke blander mme og vælling i samme flaske så må du gerne give hende det lige efter hinanden hvis hun kan spise det og mener der står max 2 flasker om dagen på pakken

Tak for svar ;-)

Anmeld

22. august 2011

Anonym

Ikke ts:

Jeg er ikke rigtig inde i den verden fordi jeg ammer.

Men jeg tænker hvordan det kan være- hvis baby ikke bliver væk- at man ikke bare giver modermælkserstatning?

Er det fordi du i forvejen ikke ammer og giver MME og baby stadigvæk ikke bliver mæt at du skal give mæjsvælling allerede? Kan man ikke giver mere MME? Troede ikke babys tarme havde godt at vælling så tidligt?

Så kun dette spørgsmål fordi jeg slet ikke er inde i MME- verdenen men er nysgerrig

Anmeld

22. august 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ikke ts:

Jeg er ikke rigtig inde i den verden fordi jeg ammer.

Men jeg tænker hvordan det kan være- hvis baby ikke bliver væk- at man ikke bare giver modermælkserstatning?

Er det fordi du i forvejen ikke ammer og giver MME og baby stadigvæk ikke bliver mæt at du skal give mæjsvælling allerede? Kan man ikke giver mere MME? Troede ikke babys tarme havde godt at vælling så tidligt?

Så kun dette spørgsmål fordi jeg slet ikke er inde i MME- verdenen men er nysgerrig

Hun får mme nu men fordi hun om eftermiddagen og om aftenen priser 200ml mindst hver anden time så har jeg fået lov til at give Vælling. Da hun ellers ikke vil sove om natten ret lang tid af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.