Forslag til fødselsdagsmad :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.143 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. august 2011

TR

Godaften piiger
- Jeg har besluttet at vil holde fødselsdag for min kæreste, han fylder 30 år
- Jeg leger lidt med tanken om at jeg selv vil lave maden Der inviteres ca 32 mennesker ..

Derfor vil jeg høre jer, om i har nogle gode forslag til lækkert og billigt mad ???

Håber der er nogle der vil hjælpe mig ! på forhånd taaaak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvad slags mad kan han lide? Kommer der mennesker med allergier eller andre ting der gør de ikke må/kan spise bestemte ting?

Ellers til større samlinger af mennesker er det altid godt med en buffet f.eks.... med forskelligt slags kød, ris, pastaskruer, pomfritter... salat..

Kødet kunne f.eks. være hjemmelavede minifrikadeller, cocktailpølser, hakkebøffer, Koteletter, kyllingefiletter...

Salaten kunne være simpel og indeholde: Salat, Agurk, peberfrugt...

Altsammen ting der er billige at købe ind og nemt at lave...

Anmeld

21. august 2011

TR

Wampires skriver:

Hvad slags mad kan han lide? Kommer der mennesker med allergier eller andre ting der gør de ikke må/kan spise bestemte ting?

Ellers til større samlinger af mennesker er det altid godt med en buffet f.eks.... med forskelligt slags kød, ris, pastaskruer, pomfritter... salat..

Kødet kunne f.eks. være hjemmelavede minifrikadeller, cocktailpølser, hakkebøffer, Koteletter, kyllingefiletter...

Salaten kunne være simpel og indeholde: Salat, Agurk, peberfrugt...

Altsammen ting der er billige at købe ind og nemt at lave...

Taaak rigtig god ide

Af hva jeg ved må folk spise alt ..
så det bare med at finde på noget og så skal der jo os tages højte for ,at jeg kun har en oven hehe ..

Anmeld

21. august 2011

JulieE

En anden mulighed er at lave en ordentlig omgang Chili con carne og srvere det med en lækker grøn salat, nachos (uden ost ) creme fraiche og guacamole. det kan de fleste li' (specielt hvis du kke laver den så stærk og stiller chilisovs frem til dem der vil have den stærk), det kan forberedes på forhånd og koster ikke en formue 

Anmeld

21. august 2011

norenberg

jeg holder selv 30 års fødselsdag for min mand i okt og jeg har fået en mand til at komme og grille en gris og så laver jeg selv salat, kartofler og brød....og desserten er hjemmelavet is...og ostelagkager til kaffen og natmaden er biksemad lavet af resterne fra grisen...alt i alt bliver vi 88 og med det hele og lege af lokaler....bordpynt...drikkevare....mad...og rengøring kan jeg holde det hele for 10.000 kr som jeg syntes er billigt, glemte lige at for den pris er der også ibereget morgenmad for 30 overnattende gæster...

Anmeld

21. august 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
TR skriver:

Taaak rigtig god ide

Af hva jeg ved må folk spise alt ..
så det bare med at finde på noget og så skal der jo os tages højte for ,at jeg kun har en oven hehe ..

Har selv haft gang i at lave mad der skulle fryses ned til længere tid i portionsstørrelser...

har et komfur med 4 plader på 2 store og 2 små... Har haft gang i at lave hakkebøffer, koteletter, boller i ovnen, samt kogt kartoflerne til aftensmaden som var de sidste af koteletterne der blev lavet....

Så kan godt lade sig gøre selv med et komfur...

Anmeld

21. august 2011

TR

Wampires skriver:

Har selv haft gang i at lave mad der skulle fryses ned til længere tid i portionsstørrelser...

har et komfur med 4 plader på 2 store og 2 små... Har haft gang i at lave hakkebøffer, koteletter, boller i ovnen, samt kogt kartoflerne til aftensmaden som var de sidste af koteletterne der blev lavet....

Så kan godt lade sig gøre selv med et komfur...

Hold da op ..
Ja det da det hvis .. - Det skal jo prøves af hehe

Anmeld

21. august 2011

ano14316

Godaften piiger
- Jeg leger lidt med tanken om at jeg selv vil lave maden Der inviteres ca 32 mennesker ..

Derfor vil jeg høre jer, om i har nogle gode forslag til lækkert og billigt mad ???

Super billig mad til mange, kan også være wok mad.. Det hele kan hakkes/snittes dagen i forveje, og så skal det bare wokkes..

Det er ofte sjældent at folk får hjemmelavet wokmad, så den giver bonus, det smager fantastisk og er virkelig billigt..

kylligt ca. 3 kg. ( ca. 200 kr)

peberfrugt 6 stk. ( ca. 50)
broccoli 3 stk. ( ca. 45 kr)
grønne bønner ( ca. 25 kr)
squash 4 (50 kr)
bønnespirre 3 pk. (35)
gulerødder (15 kr)
forårsløg 3-4 bdt (35)
løg (10 kr)
1/2-1 hvidkål ( 25 kr)

marinade til kylling:
2 dl sød chilisauce
15 fed hvidløg
revet skal af 3 citroner
2 dl citron saft
2 dl sojasauce

tilbehør: ris

Alle grønsager snittes fint, de "hårde grønsager skal stege lidt længere end resten, så de skal i først. Det der skal have længst skal nok have 3-5 min. så det går stærkt..
under stegningen tilsættes oysterssauce.. det er meget vigtigt for at få den rigtige smag..

Så er der mad til ca. 30 mennesker for max 750 kr. 

Anmeld

22. august 2011

TR

ano14316 skriver:

Super billig mad til mange, kan også være wok mad.. Det hele kan hakkes/snittes dagen i forveje, og så skal det bare wokkes..

Det er ofte sjældent at folk får hjemmelavet wokmad, så den giver bonus, det smager fantastisk og er virkelig billigt..

kylligt ca. 3 kg. ( ca. 200 kr)

peberfrugt 6 stk. ( ca. 50)
broccoli 3 stk. ( ca. 45 kr)
grønne bønner ( ca. 25 kr)
squash 4 (50 kr)
bønnespirre 3 pk. (35)
gulerødder (15 kr)
forårsløg 3-4 bdt (35)
løg (10 kr)
1/2-1 hvidkål ( 25 kr)

marinade til kylling:
2 dl sød chilisauce
15 fed hvidløg
revet skal af 3 citroner
2 dl citron saft
2 dl sojasauce

tilbehør: ris

Alle grønsager snittes fint, de "hårde grønsager skal stege lidt længere end resten, så de skal i først. Det der skal have længst skal nok have 3-5 min. så det går stærkt..
under stegningen tilsættes oysterssauce.. det er meget vigtigt for at få den rigtige smag..

Så er der mad til ca. 30 mennesker for max 750 kr. 

Det lyder vildt lækkert ! ..

- Og billigt , 1000 tak for opskriften

Anmeld

22. august 2011

Meliora

TR skriver:

Godaften piiger

Til min kærestes fødselsdag sidste år var vi vist 20, og der lavede jeg pastasalat, lakseruller, kyllingespyd, frikadeller, pølsehorn, bruschetta og baconbønner:-) så kunne tage det de ville:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.