Erfaringer omkring kamillethe og mavekneb!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.036 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2009

katty25

Hej alle,

Jeg er en nybagt mor:der godt kunne bruge lidt gode råd omkring mavekneb.
Min søn er nu blevet 4 uger gammel og han har til tider store mavekneb. Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring samt læst en masse debatspørgsmål herinde, men jeg står stadig med lidt tvivl i sindet.

- Hvor ofte må man give en uger gammel dreng kamillethe?? 1 gang om dagen??

- Hvor meget skal man give ad gangen??ml??

Kom gerne med alle jeres erfaringer, som nybagt mor er man lidt fortvivlet og desperat, så kom endelig med alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2009

Honningblomst

katty25 skriver:

Hej alle,

Jeg er en nybagt mor:der godt kunne bruge lidt gode råd omkring mavekneb.
Min søn er nu blevet 4 uger gammel og han har til tider store mavekneb. Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring samt læst en masse debatspørgsmål herinde, men jeg står stadig med lidt tvivl i sindet.

- Hvor ofte må man give en uger gammel dreng kamillethe?? 1 gang om dagen??

- Hvor meget skal man give ad gangen??ml??

Kom gerne med alle jeres erfaringer, som nybagt mor er man lidt fortvivlet og desperat, så kom endelig med alt

Jeg ville passe rigtig meget på med det kamillete....mange fraråder det pga risiko for allergi.
Man kan få nogle dråber der hedder mylicondråber og de hjælper mod luft i maven.
Endvidere så kan de der d-dråber give mavekneb, det gjorde de ved alle mine, så jeg gav i stedet nogle andre og de var bedre.
Min den mellemste var jeg til zoneterapi med og det hjalp på hans mavekneb efter en gang, han fik dog lige en ekstra gang.
Nå, bare lidt råd...
Knus til dig..

Anmeld

10. januar 2009

katty25

Eva skriver:

Jeg ville passe rigtig meget på med det kamillete....mange fraråder det pga risiko for allergi.
Man kan få nogle dråber der hedder mylicondråber og de hjælper mod luft i maven.
Endvidere så kan de der d-dråber give mavekneb, det gjorde de ved alle mine, så jeg gav i stedet nogle andre og de var bedre.
Min den mellemste var jeg til zoneterapi med og det hjalp på hans mavekneb efter en gang, han fik dog lige en ekstra gang.
Nå, bare lidt råd...
Knus til dig..

tusinde tak for rådet
Hvilke d-dråbe har du bedst erfaring med det??

Anmeld

10. januar 2009

Honningblomst

katty25 skriver:

tusinde tak for rådet
Hvilke d-dråbe har du bedst erfaring med det??

Tror de hed acd-dråber...ellers kan jeg virkelig anbefale en slynge..det at barnet igger tæt til kroppen og mærker bevægelserne når man går, gør at de falder til ro og får det bedre...
Knus..

Anmeld

10. januar 2009

Mikkelmusen

Vi har også gode erfaringer med mylicon og zoneterapi. Vi havde dog ingen problemer med d-dråberne, vi prøvede i en periode uden dråber, men der var ingen forandring.

Anmeld

10. januar 2009

katty25

Eva skriver:

Tror de hed acd-dråber...ellers kan jeg virkelig anbefale en slynge..det at barnet igger tæt til kroppen og mærker bevægelserne når man går, gør at de falder til ro og får det bedre...
Knus..

kender du til Multi d-dråb??

jeg har multi d-dråb, som jeg brugt de pr dage, men stoppet på grund af han fik ondt maven, men han har stadig lidt ondt i maven, hvor han får nogle gang mavekneb. selvom det er snart 14 dage siden han fik d-dråbe..
Jeg ved ikke om han har kolik, for han har problemer med mavekneb om aften og natten.

Anmeld

17. januar 2009

cashmere

Min datter er 6 mdr, og hun havde kolik til hun var 4 mdr. Hun havde nogle grimme mavekramper efter hun havde spist, men det var ikke kolikken. Det var simpelthen fordi hun fik luft i maven samtidig med hun spiste. Jeg prøvede forskellige ammestillinger og jeg prøvede osse flaske, men intet virkede. Det gik dog over, da hun blev lidt ældre.

Jeg håber inderligt ikke, at din søn har kolik.

Mange hilsner herfra

Anmeld

17. januar 2009

A.

det har vi prøvet også her...skift d-dråber til acd dråber og prøv mylicon dråber
det har virket her ang kamillethe så skal man give det til de små når de er uroligt det hjælper ikke mod mavekneb og det der med allergi det kun hvis man bruger det til øjne ikke til drikke..

Anmeld

17. januar 2009

tascia

Hejsa

det er så svært med mavekneb, for der er så lidt man kan gøre! vi forsøgte os med mylicon, zoneterapi, kiropraktor, kamillete, massage og jeg kunne blive ved, og lige lidt hjal det! læste alt hvad jeg kunne få fat i på nettet om kolik mavekneb, og kom faktisk frem til at der er nogle børn (bla min søn)som er mere sensible end andre og derfor har sværer ved at fordøje alle de indtryk de får i løbet af en dag. og det gir udfald i at de er grædende og utrøstelige om aftenen. Nogle påstår faktisk at det er det der er kolik og ikke mavekneb!!!

det er møg hårdt når det står på, men som en anden nævnte så er en slynge ret god i sådanne situation fordi det tit handler om at være tæt på moderen. det gir dem lidt af det samme som da de lå inde i maven, og der var jo trygt og rart der inde.

hold ud og husk på det nok skal gå over med tiden

//Natascia

Anmeld

25. september 2009

DortheSimonsen

Hejsa.

Jeg har selv en dreng på 7 uger, med kolik.
Jeg giver ham d-dråber fra Matas. Og 15 dråber mylicon ca. 15min. før hvert måltid. Mylicon-dråberne synes jeg virker rigtig godt på ham.
Men han skriger stadig meget. Specielt mellem kl. 18 og 22. Men har nu prøvet med en bæresele nogle gange, og det får ham tit til at falde "hurtigt" til ro. Det giver jo en god tæthed for ham, + han kan høre mit hjerte slå, hvilket giver ham tryghed.

Udover det, laver jeg flere gange om dagen "cykel-øvelser" med benene. Efter jeg er begyndt med det, prutter han mere end før!

Håber du kan bruge det til noget!

Held og lykke )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.