4,5 måned - avocado?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

Muhmi

AnneBJ skriver:

Og de fleste steder står avocado som grøntsag.... Jeg tror jeg putter en smule i hans kartofler i aften...

Det tror jeg altså også sagtens du kan gøre... Jeg ville ikke være bange for at gøre det i hvert fald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Kløver

AnneBJ skriver:

Hej Piger,

Må Felix på 4,5 måned får moset avocado?

i min bog om synd mad til baby er en opskrift på avokado/papaya mos og den er fra 4 mdr, så det tror jeg sagtens du kan give, Daniel har fået det, uden problemer

Anmeld

21. august 2011

AnneBJ

Maja84 skriver:

i min bog om synd mad til baby er en opskrift på avokado/papaya mos og den er fra 4 mdr, så det tror jeg sagtens du kan give, Daniel har fået det, uden problemer

Super! Tak! Hvordan lyder den opskrift? Altså hvor meget af hver og sådan, for det lyder da lidt mere spændende end æble/pære mos

Anmeld

21. august 2011

Kløver

AnneBJ skriver:

Super! Tak! Hvordan lyder den opskrift? Altså hvor meget af hver og sådan, for det lyder da lidt mere spændende end æble/pære mos

så vidt jeg husker er det bare halv af hver der moses ehm finder lige opskriften................

Ups kan nu se dne står under 6-9 mdr, men sp sagde det er fordi de på sugehyset siger fuld amning til 6 mdr, og viste hvilke jeg måtte bruge fra 4 mdr, og det her var en af dem....

Her er opskriften så:

Avokado og Papjamos

1 portion

½ lille avokado uden sten og uden skræl, skåret i mindre stykker

½ lille papaja uden kerner og uden skræl, skåret i mindre stykker

1-2 sprk af dne mælk, dit barn normalt drikker

Put avokado, papaja og mælken i en skål, og mos eller purer det med en stavblænder. Server straks

Avokado og Papaja er begge meget lette for fordøjelsessystemet. Det gør denne mos rigtig god, hvis dit barn ikke har så stor lyst til at spise, men stadig har brug for et nærende mellemmåltid.

Jeg har dog med held haft det i fryser uden problem, kan dog anbefales man bruger en mkoden avokado som ikke er så hård, gør den meget nemmere at blende

Anmeld

21. august 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Og de fleste steder står avocado som grøntsag.... Jeg tror jeg putter en smule i hans kartofler i aften...

Det er en frugt, men skidt nu med det. Ja for pokker, giv ham det da bare. Jeg havde også købt ind til det gør L blev et halvt år, men han nåede aldrig at få det fordi hans mor åbenbart ikke kan fonde ud af at modne avocadoer uden at de rådner væk

Anmeld

21. august 2011

AnneBJ

Maja84 skriver:

så vidt jeg husker er det bare halv af hver der moses ehm finder lige opskriften................

Ups kan nu se dne står under 6-9 mdr, men sp sagde det er fordi de på sugehyset siger fuld amning til 6 mdr, og viste hvilke jeg måtte bruge fra 4 mdr, og det her var en af dem....

Her er opskriften så:

Avokado og Papjamos

1 portion

½ lille avokado uden sten og uden skræl, skåret i mindre stykker

½ lille papaja uden kerner og uden skræl, skåret i mindre stykker

1-2 sprk af dne mælk, dit barn normalt drikker

Put avokado, papaja og mælken i en skål, og mos eller purer det med en stavblænder. Server straks

Avokado og Papaja er begge meget lette for fordøjelsessystemet. Det gør denne mos rigtig god, hvis dit barn ikke har så stor lyst til at spise, men stadig har brug for et nærende mellemmåltid.

Jeg har dog med held haft det i fryser uden problem, kan dog anbefales man bruger en mkoden avokado som ikke er så hård, gør den meget nemmere at blende

Tusind tak!

Anmeld

21. august 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Det er en frugt, men skidt nu med det. Ja for pokker, giv ham det da bare. Jeg havde også købt ind til det gør L blev et halvt år, men han nåede aldrig at få det fordi hans mor åbenbart ikke kan fonde ud af at modne avocadoer uden at de rådner væk

Det kan Felix' mor så heller ikke.... Så han fik gulerødder i kartoffelmosen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.