Barsel og selvstændig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. januar 2009

BabyMoseHansen

Hejsa,
jeg vil gerne høre om der er andre derude der har erfaring med barsel og selvstændig virksomhed (enkelmandsvirksomhed)? Hvilke muligheder har man?
Jeg har især ikke lyst til at skulle stoppe helt i alt for lang tid, da jeg så vil miste kunderne, og min man kan tage barselsorlov 2 dage om ugen - men vil kommunen gå med til det?!?!?
Håber på nogle gode svar.
Mange hilsener
Mette (13 + 6 - venter én lækker lille bebs)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2009

lonemus

BabyMoseHansen skriver:

Hejsa,
jeg vil gerne høre om der er andre derude der har erfaring med barsel og selvstændig virksomhed (enkelmandsvirksomhed)? Hvilke muligheder har man?
Jeg har især ikke lyst til at skulle stoppe helt i alt for lang tid, da jeg så vil miste kunderne, og min man kan tage barselsorlov 2 dage om ugen - men vil kommunen gå med til det?!?!?
Håber på nogle gode svar.
Mange hilsener
Mette (13 + 6 - venter én lækker lille bebs)

Puha, jeg ved ikke 100% hvordan det foregår.
Men min mand holdt 2 ugers ferie, da jeg havde født. Kommunen ville gerne give ham de 2 ugers barsel, men barselsdagpenge er en meget lav sats, i forhold til hvad han tjener. Så det kunne bedst svare sig bare at holde ferie, og ikke indblande kommunen, skattekort mv. Så det valgte vi at gøre.

Min bror og svigerinde var begge selvstændige, de gjorde det samme. De holdt begge 2 ugers ferie - både fordi de ikke vil miste kunderne, men også fordi lønnen fra kommunen jo er meget lav, så de gad ikke besværet.
De tilrettelagde så deres arbejdstider efterfølgende, således de skiftes til at være hjemme, samt havde korte arbejdsdage.
De venter en lille ny igen i næste måned, denne gang gør de det samme.

Håber du kunne bruge det lidt

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.