Er der et par eksperter i Boller i Karry til stede??? ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. august 2011

patella

Ja jeg er så ved at lave boller i karry for første gang i mit liv 

Dvs jeg har lige lavet farsen som så er kommet i køleskabet. 

Jeg lavede den ud fra en opskrift på arla.dk, hvor der sku bruges 400 gr. kød. Jeg havde så 450 gr. kød. I farsen skulle der bl.a. 2 dl. mælk. Men nu syns jeg at farsen virker lidt flydende... i hvert fald mere flydende end når jeg laver frikadeller... men vil bare høre om det lyder rigtigt?! Altså er det ok den er sådan lidt flydende? Kan man godt lave bollerne til kogning alligevel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Noahmor

patella skriver:

Jeg lavede den ud fra en opskrift på arla.dk, hvor der sku bruges 400 gr. kød. Jeg havde så 450 gr. kød. I farsen skulle der bl.a. 2 dl. mælk. Men nu syns jeg at farsen virker lidt flydende... i hvert fald mere flydende end når jeg laver frikadeller... men vil bare høre om det lyder rigtigt?! Altså er det ok den er sådan lidt flydende? Kan man godt lave bollerne til kogning alligevel?

Er ikke ekspert i boller i karry, men kan sige, hvordan jeg plejer at lave den for det er nemlig supernemt. 

Jeg køber en medister (som er krydret ligesom farsen til boller i karry) og så maser jeg den ud i små boller ned i kogende vand. 

Så slipper man for at lave farsen selv. 

Synes det lyder af meget med 2 dl væske, plejer at bruge en kop væske til frikadellefars. 

Anmeld

19. august 2011

SjeBets

det kan være svært at arbejde med hvis det er for flydene, jeg ville tilsætte, enten lidt havregryn( de er gode til at tykne en fars, eller tilsætte noget fyld( det kan være reven kål, gulerødder, løg med mere)  alternativt mel, men jeg synes godt mine kan få en tendens til at smage meget melet hvis jeg gør det 

Anmeld

19. august 2011

marloutti

patella skriver:

Altså farsen må jo helst ikke være flydende. Men lidt blødere end til frikadeller er godt. Så bliver de bedst, når de koges.. Men hvis den er for tynd, så put lidt rasp i...

Anmeld

19. august 2011

SpunkenJo

patella skriver:

Rør lidt havregryn i farsen, så blir den helt sikekrt tip top og klar til at lave til boller du kan koge.

Anmeld

19. august 2011

patella

Mange tak allesammen! Jeg kom lidt havregryn i og det hjalp straks Nu er den lidt tyndere end frikadellefars... så det vist meget godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.