Drengen NÆGTER at spise rugbrød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Tino's Mor

Camillakn skriver:

Der er faktisk rigtig meget som børn under 1 år ikke må få.

Man fraråder os at barnet får noget med gluten i, for at mindske risikoen for gluten allergi. Der er gluten i stort set alt slags mel, så derfor må du heller ik give dit barn rugbrød. Eller man må godt men det frarådes. 

Okay blev bare lidt bekymret da jeg ikke vidste det og han havde spist det hele og kunne super godt lide det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Camillakn

Tino's Mor skriver:

Okay blev bare lidt bekymret da jeg ikke vidste det og han havde spist det hele og kunne super godt lide det..

en rigtig god side hvis man er i tvivl om noget med kosten

http://www.altomkost.dk/Emner/Spoergsmaal_og_svar/maa_smaa_boern_spisr_rosiner.htm

Der står lige det med rosinerne

Anmeld

19. august 2011

Camillakn

Tino's Mor skriver:

Ups kunne se det hele ik kom med

http://www.altomkost.dk/Emner/Spoergsmaal_og_svar/maa_smaa_
boern_spisr_rosiner.htm

Sådanner

Anmeld

19. august 2011

Tino's Mor

Camillakn skriver:

Ups kunne se det hele ik kom med

http://www.altomkost.dk/Emner/Spoergsmaal_og_svar/maa_smaa_
boern_spisr_rosiner.htm

Sådanner

Tak skal du have Så sker der heldigvis ikke noget hvis han nu får en frugt stang en gang i mellem hvor der også er rosiner i

Anmeld

19. august 2011

Camillakn

Tino's Mor skriver:

Tak skal du have Så sker der heldigvis ikke noget hvis han nu får en frugt stang en gang i mellem hvor der også er rosiner i

Slet ikke

Anmeld

19. august 2011

Gaia

L.J.L skriver:

Min søn har heller aldrig været specielt glad for rugbrød. De lange perioder hvor han har nægtet det, har jeg givet ham noget andet til frokost i en periode, og så prøvet med rugbrød/bondebrød igen. I øjeblikket er han inde i en periode hvor han heller ikke gider rugbrød eller bondebrød, han spytter det ud og vil heller mangle mad end at spise det. Så vi holder pt en pause fra rugbrød, så får han istedet en grovbolle med noget pålæg og grøntsager, eller rester fra aftensmaden dagen før. Jeg har også bagt nogle grove pølsehorn som han godt kan lide.

Så mit råd er at du kan prøve at holde en pause fra det og give ham noget andet.

Helt enig

Anmeld

19. august 2011

Isabella_mor

Tino's Mor skriver:

Øh nu spørger jeg bare fordi jeg ikke ved det men nå de gerne få det når de ikke er ældre for der er næsten altid rosiner i og det må de jo ikke få før de er 1år ? Min dreng har nemlig fået det en gang men der vidste jeg ikke at der var rosiner i før jeg lige kiggede bag på for at se sukker indholdet i det ? Men har ikke turdet at give ham det siden ?

jo de må gerne få figenstang. det er jo figen.. men de må også godt få rosiner.. de må bare ikke få for mange rosiner.. pga der er nogle sporer i også ligesom i honning. men de er slet ikke på niveau med de sporer der er i honning. så rosiner må de godt få. og også figenstang..  

det behøver jo ikke være særlig meget, bare en lille smule på et par små stykker rugbrød så han venner sig til det. og så stille og roligt venne ham til at komme andet på også.. leverpostej. og bare kun smør, paté osv..  

Anmeld

19. august 2011

Tino's Mor

isabellamor skriver:

jo de må gerne få figenstang. det er jo figen.. men de må også godt få rosiner.. de må bare ikke få for mange rosiner.. pga der er nogle sporer i også ligesom i honning. men de er slet ikke på niveau med de sporer der er i honning. så rosiner må de godt få. og også figenstang..  

det behøver jo ikke være særlig meget, bare en lille smule på et par små stykker rugbrød så han venner sig til det. og så stille og roligt venne ham til at komme andet på også.. leverpostej. og bare kun smør, paté osv..  

Okay tak skal du have Jeg er glad for at der ikke sker noget men jeg blev alligevel lidt nervøs over det.. Han har dog slet ikke vist nogle tegn på at den skulle være gal så det beroligede mig også dagen efter

Anmeld

19. august 2011

serinasmor

Bryndis skriver:

Nej jeg har faktisk ikke prøvet at give ham det så han selv putter det i munden. Måske er det mere spændende en når mor skal fodre ham.

det kan sagtens tænkes ... serina nægtede at blive fodret meget tidligt ... nix store piger KAN SELV ..

det grisser .. men det vænner man sig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.