Bruger stadig ekskones navn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.045 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Anonym trådstarter

Kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal føle omkring det - om det bare er mig der er noget galt med, derfor spørger jeg nu jer, hvordan I ville reagere!?

Da min kæreste i sin tid blev gift, valgte de begge at bruge hendes mellemnavn og hans efternavn. Hun har nu, efter de er blevet separeret valgt ikke at bruge hans efternavn mere, men han har endnu ikke fået slettet navnet fra hende. Problemet ligger ikke i at, det stadig står på sygesikringsbevis og diverse papirer, det generer mig ikke så meget. Det der gør mig ked af det, er derimod, at ham stadig BRUGER det! Alle hans kollegaer kalder ham det og ikke hans rigtige navn (og skal siges at han lige har fået nyt job, EFTER de er gået fra hinanden). Kender flere af hans kollegaer ret godt og sagde en dag, halvt i sjov, at det skulle de ikke kalde ham, for det var jo ekskonens navn, hvortil en af dem svarede, at det gjorde han også selv

Jeg får ondt i maven, hver gang de kalder på ham. Men kan ikke finde ud af om det bare er mig, som er en smule "hysterisk"? Tror ikke han tænker så meget over det, selvom jeg forsigtigt har prøvet at fortælle ham, at jeg bliver lidt ked af det.

Hvordan ville i reagere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal føle omkring det - om det bare er mig der er noget galt med, derfor spørger jeg nu jer, hvordan I ville reagere!?

Da min kæreste i sin tid blev gift, valgte de begge at bruge hendes mellemnavn og hans efternavn. Hun har nu, efter de er blevet separeret valgt ikke at bruge hans efternavn mere, men han har endnu ikke fået slettet navnet fra hende. Problemet ligger ikke i at, det stadig står på sygesikringsbevis og diverse papirer, det generer mig ikke så meget. Det der gør mig ked af det, er derimod, at ham stadig BRUGER det! Alle hans kollegaer kalder ham det og ikke hans rigtige navn (og skal siges at han lige har fået nyt job, EFTER de er gået fra hinanden). Kender flere af hans kollegaer ret godt og sagde en dag, halvt i sjov, at det skulle de ikke kalde ham, for det var jo ekskonens navn, hvortil en af dem svarede, at det gjorde han også selv

Jeg får ondt i maven, hver gang de kalder på ham. Men kan ikke finde ud af om det bare er mig, som er en smule "hysterisk"? Tror ikke han tænker så meget over det, selvom jeg forsigtigt har prøvet at fortælle ham, at jeg bliver lidt ked af det.

Hvordan ville i reagere?

Ville nok have det på samme måde som dig.  Synes du skal tage en snak med ham, så du kan få luft for dine tanker og følelser. Der er intet unormalt eller flovt i at føle sådan. Du kan jo vende den om, hvis han ikke forstå problemet? Så kan det være han kan se det. 

Anmeld

19. august 2011

SHERO

Har lige været igennem det samme (blev dog single i går) Han brugte udelukkende eks'en efternavn, eller har dog lige skrevet sin eget efterfølgende på FB, men jeg synes også det var meeeget mærkeligt. Men man kan jo egentlig ikke gøre andet end at lufte sine følelser, hvis han er blevet vant til navnet, behøver det ikke nødvendigvis at have noget med hende at gøre fra hans side... Meen kan sagtens følge dig...

Anmeld

19. august 2011

Loa

Jeg forstår altså ikke hvorfor han ikke har slettet det, skiftet tilbage til sit eget. Jeg syntes det er et supert dårligt signal at sende.... (Selvom det langt fra er sikkert han selv tænker over det på den måde)
Er det ikke bare at nævne det for ham? Ville han bryde sig om du hed navnet fra en x?

Anmeld

19. august 2011

mamiolvi

Anonym skriver:

Hvordan ville i reagere?

Jeg hedder også det samme som min ex mand ... Det fs ti år siden vi blev skilt , vores børn har jo også det navn og derfor beholdte jeg det ... herre gud det er jo bare et navn

Anmeld

19. august 2011

BJL2010

Det lyder da lidt mærkeligt. Jeg forstår slet ikke hvorfor man vil bruge en ex's navn? Måske med mindre man har heddet det i 25 år eller lign.

Anmeld

19. august 2011

serinasmor

hvis han ikke har slettet det ... så ER det jo altså det han hedder !!!

men måske skulle du tage en snak med ham om, hvordan det kan være han ikke har slettet det .. og fortælle ham at det sårer dig ...  det kan jo være det bare er en grund som "jeg har aldrig kunnet lide mit navn før, men nu synes jeg det lyder MEGET pænere" der gør at det ikke er slettet

Anmeld

19. august 2011

2721

Av, det syntes jeg ikke du skal have det skidt med IKKE at syntes om!
Når det er sagt så ved jeg jo ikke hvor længe de har været gift. Hvis han de sidste 5 år har heddet dette er det måske blevet en del af ham som han forbinder med sig selv og ikke eks konen. Ved ikke hvad jeg selv ville gøre i given situation. Men fortæl hvrdan du har det og spørg ham hvorfor han bruger det navn og ikke sit eget

Anmeld

19. august 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Hvordan ville i reagere?

hihihihi.. godt han ikke har været gift 4 gange! prøv lige at tænk på et langt navn han ville have!!!!

-forstår dig godt.

Anmeld

19. august 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar! Lader til, at jeg ikke er den eneste som ville have det sådan, så det er ikke bare fordi det er mig der er noget galt med.

Han har "kun" været gift i 3 år, så det er jo ikke et navn han har brugt i mange, mange år Men tror desværre bare det er blevet en "dum vane" for ham at bruge det.

Jeg ved at det intet har med hende at gøre, at han stadig bruger det, da de har haft en ret grim skilsmisse og han siger at han ikke har ret meget til overs for hende mere, efter det. Han har også selv sagt, at han vil skifte navnet, ligeså snart skilsmissen er gået helt igennem, netop derfor forstår jeg ikke, at han har valgt at bruge det på sit nye job, da det jo så vil blive en vane for dem, at kalde ham det

Jeg forstår godt at man vælger ikke at ændre sit navn, hvis man har børn som hedder det samme, min mor valgte af samme grund ikke at ændre sit, før hun blev gift igen. Men de har ingen børn.

Det er ikke fordi jeg hader ekskonen, at det går mig på. Kender hende ikke, og er ikke typen der hader eks'er bare fordi de har været en del af min kærestes liv. Men derfor gør det mig stadig lidt ked af det, at han bruger navnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.