Tusind tak for alle jeres svar! Lader til, at jeg ikke er den eneste som ville have det sådan, så det er ikke bare fordi det er mig der er noget galt med.
Han har "kun" været gift i 3 år, så det er jo ikke et navn han har brugt i mange, mange år

Men tror desværre bare det er blevet en "dum vane" for ham at bruge det.
Jeg ved at det intet har med hende at gøre, at han stadig bruger det, da de har haft en ret grim skilsmisse og han siger at han ikke har ret meget til overs for hende mere, efter det. Han har også selv sagt, at han vil skifte navnet, ligeså snart skilsmissen er gået helt igennem, netop derfor forstår jeg ikke, at han har valgt at bruge det på sit nye job, da det jo så vil blive en vane for dem, at kalde ham det

Jeg forstår godt at man vælger ikke at ændre sit navn, hvis man har børn som hedder det samme, min mor valgte af samme grund ikke at ændre sit, før hun blev gift igen. Men de har ingen børn.
Det er ikke fordi jeg hader ekskonen, at det går mig på. Kender hende ikke, og er ikke typen der hader eks'er bare fordi de har været en del af min kærestes liv. Men derfor gør det mig stadig lidt ked af det, at han bruger navnet.
Anmeld