Kan motion påvirke tarmsystemet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. januar 2009

Anja

Ja, det er vel et lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg vil høre om nogen ved om motion kan påvirke tarmsystemet ?

Jeg har den sidste uge motionet lang mere end ellers bla cyklet 10 - 15 km om dagen, hvor jeg slet ikke plejer at cykle. De sidste daget er der sluppet mange vinde - og de lugter ikke ligefrem godt.

Kan det være motionen ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2009

Rasmine

Ja, det sætter vel extra gang i fordøjelsen at motionere.

Jeg ved at mange udviklingshæmmede feks., har problemer med hård mave, fordi de rører sig for lidt, enten pga fysiske handicaps, eller pga de ikke gider, og får derfor en "lille sjus" (lactulose el. lign)som sætter gang i maven.
Mange kørestolsbrugere får ligefrem "klyx" et par gange om ugen, fordi de får så hård mave af bare at sidde stille.

Anmeld

9. januar 2009

Mary

Om motion frigør 'små vinde' ved jeg ikke, men jeg ved at det kan være med til at sætte gang i maven som fx at forebygge forstoppelse eller bare hård mave. Efter du så er begyndt at motionere, kommer der så også en anden kost ned i maven?? Det plejer lidt at hænge sammen

Fedt du har cyklet så langt - jeg har også fundet stepmaskinen frem fra loftet. Det var en god gang motion i sig selv at finde den bag alt det andet der står lagret deroppe, hehe. Så fuld knald på anlægget med Mamma Mia soundtracket og så bliver der steppet

Anmeld

9. januar 2009

twinboys

Klart ja og også hvis du spiser meget grønt...

Majbritt

Anmeld

9. januar 2009

Anja

Min kost er ikke anderledes, men uden søde sager

Anmeld

9. januar 2009

bette

ja det kan det godt.. jeg synes også jeg bobler med klamme prutter.. de stinker.. hahahaaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.