Tilskud til pasning i dagpleje/vuggestue... Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.136 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. august 2011

MaybeBaby

Jeg plejer at være ret god til at finde oplysninger på nettet, MEN hvor er alt der involverer kommunen bare noget rod. Så ville lige spørge I altvidende mødre: hvornår er man berettiget til tilskud til dagpleje/ vuggestue? Jeg ved, at der slet ikke er tale om, at vi får friplads, men synes det kunne være rart at vide lidt om hvad vi ender med at skulle af med om måneden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

Frk-Lotusblomst

MaybeBaby skriver:

Jeg plejer at være ret god til at finde oplysninger på nettet, MEN hvor er alt der involverer kommunen bare noget rod. Så ville lige spørge I altvidende mødre: hvornår er man berettiget til tilskud til dagpleje/ vuggestue? Jeg ved, at der slet ikke er tale om, at vi får friplads, men synes det kunne være rart at vide lidt om hvad vi ender med at skulle af med om måneden

Mener at deltidsfriplads eller hvad man kan kalde det deler ved en indkomst på 470.000, eller lige deromkring.

Anmeld

17. august 2011

Nalle

MaybeBaby skriver:

Prøv at gå ind på borger.dk

Anmeld

17. august 2011

Nettemor

her kan du skrive hvad i tjener om året før skat og så se hvad egenbetalingen vil være (det her er for Viborg kommune men ved ikke hvor du bor?)

https://pladsanvisningen.viborg.dk/Default.asp?page=bo/bas/chargecalc

Anmeld

17. august 2011

Frk-Lotusblomst

Frk-Lotusblomst skriver:

Mener at deltidsfriplads eller hvad man kan kalde det deler ved en indkomst på 470.000, eller lige deromkring.

Fripladsgrænser:
Der er mulighed for at søge delvis økonomisk friplads, såfremt husstandens samlede
personlige indkomst er under 470.400,00 kr. Ansøgning kan ske via selvbetjeningsportalen
www.norddjurs.dk , eller skema kan rekvireres ved henvendelse til Borgerservicecentrene,
Pladsanvisningen i Glesborg eller udskrives fra kommunes hjemmeside.

Men det er jo så under Norddjurs kommune. http://www.norddjurs.dk/Takster.3210.aspx

Anmeld

17. august 2011

MaybeBaby

Nalle skriver:

Prøv at gå ind på borger.dk

Der var jeg nemlig også inde, men det var altsammen lige præcis modsat af hvad jeg gerne ville vide. Der stod ikke noget konkret men tror jeg har fundet ud af det - men tak for svaret

Anmeld

17. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Dette står på vores kommunes hjemmeside:

Der kan efter skriftlig ansøgning, bevilges nedsættelse af forældrenes egenbetaling, hvis den samlede årlige husstandsindtægt er under 470.400 kr i 2011. Fripladstilskuddet gradueres efter indkomst og der ydes fuld friplads ved en samlet husstandsindkomst under 151.501 kr. Pladsanvisningen giver gerne råd og vejledning.

Er du enlig forsørger hæves beløbsgrænsen med 52.988 kr.

Bevilling gælder fra den 1. i måneden efter ansøgningens modtagelse.  Der kan ansøges om fripladstilskud på online-pladsanvisning. Ansøgningsblanket kan også fås ved henvendelse til Pladanvisningen.

Anmeld

17. august 2011

MaybeBaby

nettemor skriver:

her kan du skrive hvad i tjener om året før skat og så se hvad egenbetalingen vil være (det her er for Viborg kommune men ved ikke hvor du bor?)

https://pladsanvisningen.viborg.dk/Default.asp?page=bo/bas/chargecalc

Ih, mange tak! Gud hvor er I gode herinde men kan lidt se på det hele, at mandens løn næsten tangerer loftet for tilskud, så tror bare det er omsonst at regne det ud nu men igen mange tak fordi du gav dig tid til at svare

Anmeld

17. august 2011

Nettemor

MaybeBaby skriver:

Ih, mange tak! Gud hvor er I gode herinde men kan lidt se på det hele, at mandens løn næsten tangerer loftet for tilskud, så tror bare det er omsonst at regne det ud nu men igen mange tak fordi du gav dig tid til at svare

var så lidt.

ja hvis han får en god løn er det nok ikke meget at få.. men altid værd at undersøge jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.