Opskrift på kylling i karry?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.125 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. august 2011

mortil4dejligepiger

Hej med jer. Hvis der er nogen der har en lækker opskrift på kylling i karry som børnene plejer at elske, vil jeg være super glad, hvis I vil dele den med mig Vil I også skrive, hvad I spiser til? Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

mortil4dejligepiger

Ingen?!?

Anmeld

17. august 2011

MaybeBaby

mortil4dejligepiger skriver:

Hej med jer. Hvis der er nogen der har en lækker opskrift på kylling i karry som børnene plejer at elske, vil jeg være super glad, hvis I vil dele den med mig Vil I også skrive, hvad I spiser til? Knus

Vores yndlings herhjemme er simpelthen så hurtig og nem at lave - men det gør vel ingenting ingredienser: kylling skåret i stykker, ens yndlings frost grøntsagsblanding og Karolines karrysuppe og evt. Brune ris hvis I er mange. Steg kyllingen i en højsidet pande (krydser med salt, peber, rosmarin og evt karry) når gennemstegt så hæld suppen over og hæld derefter grøntsagerne i og lad det simre under omrøring. Når grøntsagerne er færdige, er retten færdig. Og som sagt så er ris og flutes vildt godt til

Anmeld

20. august 2011

mortil4dejligepiger

Uhm, tak! Den må jeg prøve

Anmeld

20. august 2011

Peanut

Jeg bruner bare noget madras karry i margarine, hvorefter jeg tilsætter og bruner bacon og kylling.. Derefter hælder jeg vand i, så det dækker kødet. Tilsætter boullionterning samt salt og peber. Nogle gange kommer jeg også champignon i.

Kan også laves med løg, hvis man er glad for løg 

Så lader jeg det små-simre, mens risene koger færdig, hvorefter jeg jævner sovsen, og 2 min før maden serveres tilsætter lidt søde ærter...

Anmeld

20. august 2011

millesofie

jeg river (eller blender) ½ til 1 helt løg og et æble (gerne surt) et fed hvidløg og svitser i en stor gryde sammen med karry, i magarine.

derefter bager jeg sovsen op, dvs jeg tilsætter mel så det bliver en melbolle og derefter hælder jeg lidt efter lidt kyllinge-vand i

(vandet kyllingen er kogt i)

og når sovsen har den rigtige tykkelse hælder jeg kyllinge stykkerne i

(kan laves med kyllinge fileter, bare man koger dem i lidt kyllingbullion)

Anmeld

20. august 2011

Isabeau

mortil4dejligepiger skriver:

Jeg laver en karry sovs - opbagt med jævning og tilsætter forstegt kyllingestykker, og serverer med ris

Sovs;

Becel - smeltes

Karry - brunes af i becel´en

Tilsæt mel og derefter mælk lidt efter lidt, mens du rører.

Smag til mad salt og evt. lidt mere karry?

Velbekommen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.