Jeg er så gal!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2011

Anonym trådstarter

Ååååårgh, jeg trænger lige til at rase ud, så bær lige over med mig, tak!

Vores datter er skrevet op til dagpleje pr. 15. oktober. Vi har ønsket en bestemt dp-mor, fordi vi ved, hun har en plads til oktober. Jeg ringer til kommunen torsdag i sidste uge for at høre, hvornår vi kan forvente at få besked om, hvor hun skal passes. Samtidig lægger jeg lidt pres på for at vi kan få den dp-mor, vi ønsker.

Jeg får så at vide, at det er rigtigt, hun har en plads til oktober, men vi kan desværre ikke få pladsen, fordi der er et barn, der er ældre end vores, som skal have pladsen og ancienniteten går efter alder. Vi har brug for pasning hos en, der lukker sent. Om morgenen kan dp-moren for den sags skyld åbne kl. 9.30, for det er aldrig der vi har problemer. Hun fortæller så, at der er pres på den "sene" gruppe, og at der kun er den ene plads, og de så skal finde ud af, hvad de skal gøre ved vores datter for hun kan jo godt se, vi har behovet.

Hun var rigtig sød at tale med, og jeg forsøgte at snakke lidt for min syge moster, så vi kunne få pladsen. Sagde bla. at nu når de alligevel skulle ud at finde en mere sen plads, kunne det andet barn jo lige så godt få den plads osv. De havde nemlig ikke ønsket den dp, vi har ønsket, så når vi gerne ville have hende, kunne de jo lige så godt opfylde vores ønske. Til det svarer hun, at så skal hun jo omgå reglerne, og det må hun jo ikke. Det accepterer jeg så, for jeg kan jo godt følge hende, og det er jo heller ikke fordi alle andre dp-mødre er dårlige, men nu havde man jo lige sat næsen op efter hende.

Jeg møder så tilfældigvis en kollegas kone nede i byen idag. Hun fødte et par uger efter mig, og vi står og snakker lidt. Vi kommer til at snakke om dp, og de har fået plads pr. 1. oktober. De fik brev i fredags. De har så fået plads hos hende, vi ønskede!! HVAD, tænker jeg så bare!!!! Deres datter er yngre end vores, og hende jeg talte med hos kommunen snakker så meget om, at hun jo ikke kan omgåes reglerne, at det skal gå efter anciennitet osv. Jeg bliver så rasende, nu når jeg tænker på det!!

Det skal siges, at jeg havde skrevet vores datter op til d. 15. oktober - altså to uger efter de har skrevet deres op til, men jeg sagde til den pladsansvarlige i tlf., at vi sagtens kunne tage pladsen pr. 1. oktober, hvis det var. Det skulle i hvert fald ikke være nogen hindring. Selvom jeg siger det, bliver hun ved med at sige, at den anden stadig er ældre, og det passer jo ikke!!!

Hun lovede at gøre, hvad hun kunne, men de skulle lige have puslespillet til at gå op. Min kollegas kone fik brev fredag, og jeg snakkede med den pladsansvarlige ved 11-tiden torsdag, så hun har ikke tænkt en skid over at give min datter pladsen. Det havde hun fanme bestemt på forhånd! Jeg har stadig ingenting hørt...

Jeg skal nok til møde i en anden anledning med den dp, vi ønsker i aften, og jeg kan ikke rigtig bestemme mig, om jeg skal nævne det for hende eller ej....

Jeg har forsøgt at ringe til kommunen hele eftermiddagen, men jeg kan ikke komme igennem, så nu har jeg sendt en mail og bedt hende ringe til mig imorgen, så nu er jeg fanme spændt på at høre, hvad hun har at sige!

Lige et surt opstød!! Sorry! Men jeg kan sgu ikke have folk der lyver!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Georgia

Har din veninde mon ønsket pladsen bag din ryg?
Syntes også det er tarveligt hun lyver, mon det er noget de gør altid for at rode sig ud af en konflikt

Kan godt mærke du er hamrende gal, du for en

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Georgia skriver:

Syntes også det er tarveligt hun lyver, mon det er noget de gør altid for at rode sig ud af en konflikt

Nej, det har hun ikke - det er jeg 100% sikker på. Hun havde nemlig ønsket 2 andre dp-mødre, som hun jo så ikke fik.

Hun havde nemlig selv ringet til kommunen for at spørge, hvorfor hun ikke havde fået en af dem, hun havde ønsket. Hun havde så også fået den med alder og anciennitet smidt i hovedet! Så tænker man jo så lige, om det heller ikke passer....

Hun havde endda fået at vide, at hvis de ikke tog den plads, de havde fået tilbudt, stod der en anden, som gerne ville have den (læs = mig)!

Jeg har lyst til at true med bål og brand for at få dem til at give mig pladsen i stedet, men det er jo lige som også for sent, for nu har de andre jo fået den. Samtidig har jeg jo heller ikke lyst til at lægge mig ud med min kollega og "tage" pladsen fra dem - selv om det ikke var den dp-mor, de oprindeligt ønskede.

Øv, hvor er det bare træls!

Et eller andet sted er det jo også bare noget pjat, for vi får jo bare en anden, som sikkert er lige så god, men nu havde vi jo lige håbet, det skulle være hende...

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Georgia skriver:

Hov, jeg glemte helt at svare på det, du skrev (nok fordi jeg er så sur)!

Det der med at lyve - det siger jeg også til hende imorgen! Vi bor i en by med ca. 3.000 indbyggere, så den er jo ikke ret stor. Så kan man altså godt forvente at folk finder ud af sådan noget....ikke altid selvfølgelig, men i dette tilfælde gik den ikke.

Tak for krammet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.