Hjernen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Mig og Mike kom til og snakke om hvornår sætter en babys hjerne egentlig "fast"? Altså hvornår skal man ikke være bange for og lege vildt og risikere 'shaken baby' (STAVES)'?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

AnneBJ

MaleneS2011baby<3 skriver:

Mig og Mike kom til og snakke om hvornår sætter en babys hjerne egentlig "fast"? Altså hvornår skal man ikke være bange for og lege vildt og risikere 'shaken baby' (STAVES)'?

- Malene&Maja

Det ved jeg faktisk ikke...

Men altså, det er jo svært, for hvad er at lege "vildt"...? Felix vender på hovedet nogle gange, får kildeture, "rystestyre" og svingture og han ELSKER det!!

Anmeld

16. august 2011

Prinsessens'Mor<3

AnneBJ skriver:

Det ved jeg faktisk ikke...

Men altså, det er jo svært, for hvad er at lege "vildt"...? Felix vender på hovedet nogle gange, får kildeture, "rystestyre" og svingture og han ELSKER det!!

Nemlig sådan noget jeg mener og kastes op i luften osv..

Anmeld

16. august 2011

AnneBJ

Nemlig sådan noget jeg mener og kastes op i luften osv..

Altså det gør vi nu... Det vi har brugt som pejlemærke er, hvornår han holdt hovedet sådan ret stabilt... Han var 2,5 uge, da vi vendte ham på hovedet første gang. Bare sådan helt stille og roligt, og så gradvist vildere og vildere...

Anmeld

16. august 2011

Prinsessens'Mor<3

AnneBJ skriver:

Altså det gør vi nu... Det vi har brugt som pejlemærke er, hvornår han holdt hovedet sådan ret stabilt... Han var 2,5 uge, da vi vendte ham på hovedet første gang. Bare sådan helt stille og roligt, og så gradvist vildere og vildere...

Nåh ja okay, kan se din søn er 4 mdr, Maja er 6 mdr, så det kan hun vel også holde til..

Anmeld

16. august 2011

AnneBJ

Nåh ja okay, kan se din søn er 4 mdr, Maja er 6 mdr, så det kan hun vel også holde til..

Sagtens!! 

Anmeld

16. august 2011

Prinsessens'Mor<3

AnneBJ skriver:

Sagtens!! 

hehe super..

Anmeld

16. august 2011

Mi

Du risikere ikke shaken baby fordi du leger vildt. I så fald er det i hvert fald ikke leg mere  Men selvfølgelig skal baby være stabil i nakken og kunne holde hovedet rigtig godt selv, før du kan lege på en måde som ikke støtter hovedet.

Anmeld

16. august 2011

Prinsessens'Mor<3

Mi skriver:

Du risikere ikke shaken baby fordi du leger vildt. I så fald er det i hvert fald ikke leg mere  Men selvfølgelig skal baby være stabil i nakken og kunne holde hovedet rigtig godt selv, før du kan lege på en måde som ikke støtter hovedet.

nåh okay, Jeg troede bare at der ikke skulle så meget til før det skete..  Men det er mere leg med kasten op i luften, svinges rundt osv..

Anmeld

16. august 2011

Mi

nåh okay, Jeg troede bare at der ikke skulle så meget til før det skete..  Men det er mere leg med kasten op i luften, svinges rundt osv..

Det kan du sagtens gøre. Jeg var på sådan noget inspirationshalløjsa, hvor vi lavede bevægelseslege med de helt små, og det gik altså vildt for sig. Mine piger har altid elsket at blive svunget og kastet rundt. Hold øje med dit barns pupiller. Hvis de begynder at flakke fra side til side, så er baby meget rundtosset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.