Kalk!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. august 2011

Anonym trådstarter

Hvordan sikrer jeg mig at mit barn på snart 1 år får kalk nok? Er lige blevet fortalt at børn på hans alder skal have 250 gram mølkeprodukt dagligt - dét tror jeg altså ikke, at han får..? Jeg ved at kalkmangel kan være farligt - hvad er symptomerne? Hvad giver I Jeres små ?? Han får da sødmælk her og der, men sgu ikke 250 g dagligt. Lidt yoghurt spiser han også.. Og smøreost. Men tror ikke at det løber op i de 250 gram?! Bliver da helt nervøs nu... håber I kan hjælpe her ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

2721

Min søn er laktose intolerant og får derfor en vitamin piller hverdag med ekstra kalk. måske det er en mulighed?! Han er for resten 14 mdr og har fået det siden har var 11 mdr i samarbejde med sp

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Okay.. Men er det nødvendigt med tilskud? Er der ikke nogle fødevarer han kunne få i stedet for?

Anmeld

16. august 2011

2721

Jo, det er der da
Du kan give mælk i kop til måltider, i stedet for vand.
Hvis h*n får havregrød eller øllebrød til morgen mad kan du komme lidt mælk i. Bruge smør i maden, sørger for at H*n en ostmad i det hele taget til sætte så meget muligt mælkeprodukter i maden

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Det synes jeg nu også jeg gør - morgenmad er havregrød med sødmælk - sødmælk el vand til frokosten - som oftest er rugbrød med div. pålæg / smøreost el alm vand. Og til aften får han det samme som os - tænker ikke rigtig over, om der er meget mælkeprodukt i vores mad.. Men .. Hvad er der ellers at give af mælkeprodukter?

Anmeld

16. august 2011

Nitz - <3 David

16. august 2011

Nitz - <3 David

250g om dagen lyder af meget.. men hvis du tænker over at 2 glas mælk sagtens kan veje 250 g så er det ikke meget.. hvis han får det til morgenmaden, og et glas til fx. aftensmaden, og får ost og smør på brød.. hvad med fx. yogthurt som mellemmåltid.. de små sunde yoghurt man kan købe.. ikke dem med en masse sukker og konserveringsmidler i.. men rigtig frugt youghurt
de 250g er nok også bare en "målestok" det behøver ikke nødvendigvis at være nøjagtig 250g hver dag.. nogle dage får man jo mere end andre dage..
De siger det nok mere for at folk husker det jeg tror ikke man sådan lig kan få kalk mangel.. jeg har ihvertfald haft noget kost vejledning, hvor hun sagde at der ikke rigtig er nogle i danmark der får vitaminmangel osv. hvis man spiser varieret

Anmeld

16. august 2011

Anonym trådstarter

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

250g om dagen lyder af meget.. men hvis du tænker over at 2 glas mælk sagtens kan veje 250 g så er det ikke meget.. hvis han får det til morgenmaden, og et glas til fx. aftensmaden, og får ost og smør på brød.. hvad med fx. yogthurt som mellemmåltid.. de små sunde yoghurt man kan købe.. ikke dem med en masse sukker og konserveringsmidler i.. men rigtig frugt youghurt
de 250g er nok også bare en "målestok" det behøver ikke nødvendigvis at være nøjagtig 250g hver dag.. nogle dage får man jo mere end andre dage..
De siger det nok mere for at folk husker det jeg tror ikke man sådan lig kan få kalk mangel.. jeg har ihvertfald haft noget kost vejledning, hvor hun sagde at der ikke rigtig er nogle i danmark der får vitaminmangel osv. hvis man spiser varieret

Vi giver ham mælken i en lille kop, så det skal nok en 3-4 kopper til at ramme de 250 gram. Og han er ikke vild med mælken - drikker højst en slurk eller to. Han får yoghurt. Natural. Er ikke meget for alt det andet men jeg tror jeg prøver at høre sp ad om hun har nogle fifs

Anmeld

16. august 2011

Nitz - <3 David

Anonym skriver:

Vi giver ham mælken i en lille kop, så det skal nok en 3-4 kopper til at ramme de 250 gram. Og han er ikke vild med mælken - drikker højst en slurk eller to. Han får yoghurt. Natural. Er ikke meget for alt det andet men jeg tror jeg prøver at høre sp ad om hun har nogle fifs

Min lillesøster har aldrig ville spise/drikke mælkeprodukter. Hun fik bryst til hun var 4 mdr. Og så var alt mælk slut.. idag er hun 15. og hun vil stadig ikke spise ost, youghurt mm. eller drikke mælk,. Og hun har ikke haft nogle "skarvanker" eller noget.. Hun kan med nød og næppe spise ost på pizza, men det skal ikke kunne smages.. Desuden tager hun ingen vitaminer eller kalk. Så hvis han spiser varieret og får mælk hver dag, så tror jeg bestemt han er dækket ind. Men ja sp kan nok bedre vurdere det
tror bestemt ikke du har grund til at være nervøs.. selvom det er helt naturligt at være "bekymret" når det gælder de små..

Anmeld

16. august 2011

motterhea

Nu har jeg ikke selv fået komælksprodukter i 1½ år  og jeg spiser meget grønt som bl.a. spinat og broccoli da det  har et højt indhold af calcium. Visse nødder giver også rigtig godt. Vi har lettere ved at optage det fra nødder og grønt.  Calciumet i komælk er jo beregnet til kalvenes knogler

Men ellers er kærnemælkkoldskål et godt alternativ engang imellem? Og sødmælk på morgenmaden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.