Kære alle I skønne mennesker herinde
Hvor vigtig er karriere for jer? Er det vigtigt lige at få en lille titel med i bagagen eller rager det jer langsomt?
Jeg spørger fordi jeg for nylig har besluttet at holde en længerevarende pause fra og måske slet ikke afslutte min ph.d. Jeg har afleveret den og siden fået en kursusstilling, dvs. jeg bliver speciallæge om godt 3 år. Min plan er at gå i praksis. Hvis jeg skulle være hospitalsansat fx. som overlæge var en ph.d. nødvendig. Det er den ikke når man skal i praksis, så er det bare et stykke papir med en titel på. Plus selvfølgelig alt hvad man har lært undervejs.
Sagen er den at jeg har fået min ph.d. i tilbage i hovedet med krav om en masse rettelser. Det vil blive en stor opgave, især fordi jeg nu har job ved siden af, hvor jeg før "kun" var ph.d. studerende. Jeg har også for nylig været igennem en depression og skal passe på mig selv. Først skal der revideres, afleveres igen og siden kommer forsvaret, hvor man jo også skal forberede sig en del. Jeg bliver ikke en bedre forsker af at lave de sidste rettelser, og jeg har ikke brug for titlen. Omvendt har jeg brugt 4 år af mit liv på min ph.d.
Hvad ville I gøre i min situation?
Der er selvfølgelig mange andre end mig involveret. Jeg har 4 vejledere, der har brugt krudt på mig plus nogle samarbejdspartnere rundt omkring der har lært mig op i nogle metoder og hjulpet med nogle andre praktiske ting.
Nysgerrige hilsener Tina
Anmeld